Viktväktarmat

Eller vad ska man säga?
Tror att många har gamla fördomar om viktväktarna.
Att det är töntigt, en bantningskur , bara kärringar som är med osv.
 
Jag har varit med ett par gånger förut, för många år sedan.
Inte ens då fick jag den uppfattningen
 
Men min motivation tröt.
Men en sak är säker  det här aldrig varit så enkelt som nu.
Supetenkelt upplägg.
Man.äter bra, vanlig mat.
Nyttig mat är gratis, det behöver vi inte räkna.
Typ  ägg, quorn, svamp,kycklingfilé, fiskfilé, all frukt, alla grönsaker utom advocado(även om det är väldigt nyttigt, så är den väldigt energirik)
Det gör det enkelt att planera så det funkar alla dagar   även om man är extra hungrig.
Appen är fantastisk.
Jag gjorde mina första 18 kg på egen hand med appen som hjälp.
 
Att det på något sätt är töntigt kan jag verkligen inte se.
Det är män, kvinnor, unga tjejer, unga killar, gamla män och kvinnor i en salig, härlig blandning !
Våra möten är superroliga!
 
Tyvärr har jag lite svårt att klara vara med på dem nu, vi är väldigt många och det blir surrigt före lektionen  sånt är superstressade för mig just nu.
Men jag trotsade min bråkande hjärna och var med förra veckan ändå
 
Helt slut efteråt. Men även fylld med någon slags energi.
 
Det mest positiva för oss som familj är att vi äter mer varierat och mer nya maträtter nu än förut.
God mat !
Vanlig mat.
Jag äter allt, men inte alltid.
 
I dag blev det kycklingwok med nudlar.
Super gott
 
Receptet är från boken Jennies meny.
 
 
Mycket gott där.
Följ gärna henne på Instagram för nya  massa härliga recept
vvmattraning
Eller gå in på:
https://vvmattraning.se/
Finns ju supermånga härliga inspirerande konton på Instagram.
Där hittar man ofta idéer till middagsmat.
 
 
Mat
God mat - Viktminskning - Viktväktare - Viktväktarna - Äta allt men inte alltid