Denna dagen,ett liv

Denna dagen,ett liv.
Japp, vi kan vår Saltkråkan eller hur?
 
Varje dag som går är ju dagar dom försvinner från vårt liv.
Men jag har lugna dagar nu.
Jag promenerar  och jag dom är m3d lite mat.
Avstressande både och.
Om jag inte måste, om jag inte har någon tid att passa då det ska vara klart.
Och jag gör det för att jag har lust.
Då är det avkoppling.
 
Det blev kryddig köttfärssoppa med linser i dag
Och det blev klart lagom till lunch.
 
Dagens lunch
Morgon dagens lunch och 5 matlådor i frysen till mig och 2 till lilltjejen.
I hennes är det lite mer kryddor och lite mer pasta. Jag är supertöntig när det gäller starka kryddor.
Det jag tycker är starkt tycker andra är rätt mesigt...
 
Och bara 2 sp flex om man är viktväktare
Med julknäcke och Bregott blev det lunch gör 4 sp.
En banan och kaffe efterpå.
 
Idag är jag sansad igen.
Få väl se hur länge det håller...
 
Ett par kg har jag gått upp.
Men även om det känns lite fel, så är det rent förnuftigt bra.
Nu har jag liiite former igen och ser ju friskare ut.
Men det är ju av fel anledning.
Fy upp för att jag äter medvetet mer bra mat.
Helt okej.
Men nu.är det för att jag tappar
 
vett och sans när jag äter socker. 
Nåja.
Ingen skada skedd så länge det Inte blir mera.
 
Det är inte så kallt idag heller.
Perfekt, då kunde jag gå ut och gå redan 9.30.
När det är - 21 klockan 09.00 , då känns det klokt att vänta..
 
När jag säger till Asta att vi snart ska ut och gå och hon tycker det tar för lång tid för mig att få på sig kläderna lägger hon sig och väntar.. .
 
 
 
Lilla rufstufsan.
Dags fören dusch i kväll tror jag .
 
Doubledoodle - Hund - Sockerberonde - Viktväktare - goldendoodle - labradoodle