TVT operation

Eller vad tusan den nu hette.
Har haft problem med att jag läker lite när jag nyser, snubblar, halkar, hostar kraftigt.
Att jogga funkar inte så bra och hopp är uteslutet.
 
Så nu äntligen har jag sökt hjälp.
Efter utredning var saken klar. Blev erbjuden operation.
En enkel, snabb, som i de flesta fall funkar jättebra.
 
Jag fick bekräftelse på remissen till gynmottagningen i Gävle.
Och även ett krav för det stog att belastningen var stor och att jag inte skulle få komma inom vårdgarantin på 90 dagar.
 
Ringde till Hudiksvall en måndag. På tisdag (dagen efter !) hade jag en kallelse till läkarbesök till tisdag veckan efter.
På väg hem från läkarbesöket ringde dom, hade fått ett återbud torsdag veckan efter. 
Så idag är det gjort.
 
Ska väl inte påstå att det gick så lätt som de påstår att det ska.
Men jag är väl smärtkänsligare kanske.
Men nu är det klart.
Måtte jag få åka hem nån gång bara.
Först kunde jag inte gå.
Påfyllnaden av smärtlindring blev väl för mycket.
Benen var bedövade....
Sen yr.
Sen illamående.
Fick något mor det, funkade klockrent.
Men så ska man kissa....
Dricker och dricker.
Ont.
Längtar hem.
Skulle åka tåg.
Men min snälla gubbe hämtar mig.
Underbart.
Bara jag blir utsläppt.
 
 Men jösses vad skönt att det är gjort !
Alla är olika - Du duger dom du är - Hudiksvall sjukhus - Hälsa - Tvt operation - inkontinens