Doagnos: utmattning

Till läkaren idag.
Hennes diagnos på mig var utmattning.
5 år sedan jag blev sjuk förra gången.
Lite drygt, tror det var i november.
Då var det en utmattning depression.
Ingen depression nu.
Men man blir ganska låg av att vara utmattad.
Vila
 
Sjukskrivning.
 
Allt som hör julen till i form av städning, matlagning, bakning godistillverkning, känns bara sååå jobbigt.
Att umgås med familjen.
Tända ljus och mysa.
Det känns skönt.
Det blev inga  julkort skickade i år.
Orkade inte.
 
Men en dag i taget.
Har lämnat över ansvaret för den dagliga driften av affären på mina kollegor. 
De här lovat att höra av sig om det behövs, att jag måste göra något, svara på något eller dyligt. 
Jag har lovat att inte lägga mig i, utan lita på att de hör av sig om det behövs.
 
Det känns bra.
Sista svängen ut i kväll.
 
Det är vackert med lite snö.
Och vissa älskar att köra ner huvudet i snön..
 
Chef. - Diagnos - Doubledoodle - Hälsa - Psykisk ohälsa - Trötthet - Utbränd - Utmattningssyndrom