Maskar och hyrbilar

Det förbaskade regnet! 
Jag börjar bli innerligt trött på det.
Det regnar och regnar, dag efter dag.
Och inte måttligt heller!
 
Det är ju faktiskt inte skitmysigt med långpromenader i regnväder och 8 grader. 
Men har man hund så.
Men hon är måttligt road hon med.
 
Fast det är inte bara regnet.
Utan det elände regnet medfört...
Alla jävla maskar som kryper upp på vägarna.
Så jäkla äckligt!!
Jag kan inte gå på grusvägarna.
Det går inte, det är alldeles fullt av såna där äckel.
På asfalten är lite bättre.
Jo jag har maskfobi.
 
I skolan på lågstadiet fick som mig att springa riktigt fort en gång och det var när en hygglig kille i klassen jagade mig med en mask i handen. Panik!!
 
Ja vi traskade ut i vanlig ordning på förmiddagen .
I min vid det här läget vanliga mundering 
 
 
Sen var det snabbt duscha och svira om och dra till skolan för utvecklingssamtal och vidare till Gävle för att lämna igen den lilla hyrbilen.
Visst,  trevlig att köra , snabb och behädig att parkera och så.
Men inte gjord för fler än 2 personer. 
Trångt bakom mig och jag  sitter långt fram när jag kör.
Sen satt man ju så lågt.
Näe , är nog påverkad av våra stora bilar genom åren:)
 
Sen skulle lämnas tillbaka på söndag senast 12.30.
Ingen av oss hinner åka i helgen så det var lika bra idag.
Vi har ju 2 gamla bilar , så vi klarar oss. 
Inga bilar med AC  tyvärr,men just med det här vädret så spelar det ingen roll i alla fall.
 
Min bil skulle dessvärre ta ett tag att laga.
Det var nån del som måste beställas från jag vet inte var , och det skulle visst kunna ta tid.
Jag minns ju inte vad han sa att det var för fel till makens stora irritation.
Men hallå, dom ringde ju när vi satt på bussen och jag hade inget att skriva på.
Eller jo, det hade jag. Men pennan som brukar ligga i min väska blev kvar i bilen som står på verkstan  som dom ringde från.
 
Nu blir det gladiatorerna.
Och i morgon ska jag jobba och det var riktigt länge sedan.
Känner mig ringrostig så jag ska åka tidigare så jag hinner gå igenom allt i lugn och ro.
Bara hoppas vi får massor av kunder den så vi inte hinner :)