Sköna lördag

Det är en sån där ovanligt lugn lördag idag.
Sovmorgon till 8.40. Lilltjejen hoppar mells och äter frukost och mellis ihopslaget.
Då får vi sovmorgon.
Det händer bara ibland.
Men såå skönt tycker vi båda.
Men hon är lik din pappa och är morgonpigg.
Lillkillen är lik mig och kan sova länge om ingen väcker honom.
Frukost ute i solen.
Inte då varmt, men med en tröja på vad det skönt.
Lyx.
Vi måhända ha en dålig altan, men fuktionell.
Så vi har bord och stolar både på baksidan på altanen och på framsidan utanför trappan på plattorna.
Där har vi sol  på morgonen och hela förmiddagen.
Sen kommer solen till altanen på eftermiddag och kväll.
Härligt!
Lilltjejen ville hitta på något idag.
Men jag ville inte lämna Asta själv och vi har ingen bil hon kan åka i nu när min som buren står i är på verkstad.
Så hon frågade mormor,och dom har dragit i väg till någon stad.
Vet inte var.
De hade inte bestämt sig när dom åkte :)
 
Det innebär att jag och hunden är själva idag. 
Lillkillen har varit och målat , kom hem och åt lunch och stack sen och tittade på fotboll.
Maken är som vanligt inte hemma.
 
Det känns faktisk lyxigt att vara lite själv.
Det är ju väldigt ovanligt nuförtiden sedan lilltjejen blev sjuk är vi ju tillsammans nästan jämt.
 
Asta och jag tog en långpromenad på 1 timme och 20 minuter. 
Sen körde jag mitt lilla träningsprogram.
Det tar knappt 15 minuter inklusive lite pausar för att hämta andan.
Ändå blir jag helt slut!
Hur Fan kan man låta din kropp förfalla så!
Skrämmande.
 
Nu blir det lunch. 
Och lilla hunden blev faktiskt riktigt trött efter vår promenad och det stök hon har när jag tränar.
Hon måste ju vara med såklart och kolla att jag mår bra Fast jag flåsar så.
Fast inte igår när vi skulle se gladiatorerna.
Då skulle det lekas tyckte hon.
Snälla matte!
 
Jag fick Bokspegeln med posten igår.
Hann aldrig titta i den då, så nu ska jag njuta en stund.
 
Älsar att läsa om nya böcker! 
Älskar ju att läsa!
Men jag köper inte så ofta böcker.
Förr lånade jag mycket på biblioteket,  Men när de la ner vår lilla bibbla här i byn,  med värdens bästa bibliotekarie, som alltid visste vilka böcker jag ville läsa. Och såg till att ta hem de nya böckerna till mig, så är det dåligt med biblioteksbesök.
Så nu lyssnar jag på storytel eller köper pocket
 
Men en ny inbunden tjock oläst bok är nog det bästa av allt.
Så härligt !
Och nog blir det ju några köp då och då.
Böcker - Hund - Läsa - Träna
Ewa

Vad Asta är söt!!! Kan du inte ge henne en kram från mig och lite kill på huvet? :)

Svar: Absolut 😊
Malin