Stilla ro och frid

Det är faktiskt så jag känner just nu.
Trots att jag ska åka och jobba om 40 minuter.
 
Det har varit en ganska turbulent tid vad det gäller mitt jobb.
Stryrelsen aviserade att 1000 års arbetstimmar måste dras in.
 
Jaha, det betyder en halvtidstjänst.
Tillsaken hör att vi är 4 anställda och alla jobbar mellan 70-75 %.
Då är en nerdarganing med 50% väldigt mycket.
 
Jag är sist in på jobbet.
Visseligen var det tänkt att jag skulle ta över som butiksförståndare 2014 när nuvarande fyller 60 år. Då ville hon jobba kvar men lämna över.
Nu blir det inte så.
Ett jobb, visserligen inte på heltid och bara tidsbegränsat, dök up på ica ett par mil härifrån.
 
Jag sökte utan att tänka så mycket.
Och fick det.
Jag sa upp mig och om en och en halv vecka lämnar jag min älskade lilla affär och börjar på ica.
 
Det käns piss att lämna mina underbara jobbarkompisar, dom är verkligen bäst.
 
Men jag ska ställa om mig och tänka poitivt. Det blir säkert kul på ica.
Absolut.
Kanske får jag några bar jobbarkompisar som jag verligen gillar där med.
 
Det som känns surt är att styrelsen nu har backat och ska bara dra ner 300 timmar.
Det känns som om jag sa upp mig i onödan.
Helst hade jag ju velat vara kvar.
 
Nu har det varit höstlov en vecka.
Jag jobbar såklart.
Min lediga dag tillbringade jag på ica och introduktion där...
 
Trollen åkte i allafall till farmor och farfar i Gävle och blev ompysslade några dagar.
Dom kommer hem idag.
 
Stortjejn komme också hem idag för hon ska jobba i morgon.
Storkillen har varit i sandviken på sandhack och spelat dator sedan i fredags em.
Hinom hämtade maken  morse.
Då hade han sovit 4 timmar sedan i fredags morse/ förmiddag.
 
Liiiite vimmelkantig kan man gott säga.
Ingen vidare upptakt inför skolveckan, men vad gör man.
 
Nu har han och kmaken stuckit iväg på innebandy match. Storkillen ak inte så i mål idag utan nästa match är hans, men maken ska sitta i sekretariatet och storkillen ska såklart vara där och stötta laget.
 
Så jag är hemma helt själv.
 
Faktiskt var jag och maken helt själva från fredag kväll till söndag morgon.
Mycket ovanligt.
Riktigt lyxigt att bara laga mat tilll 2!
 
Sååå tyst här hemma.
 
Såg på Så mycket bättre i går, utan suckande barn i soffan.
Dom tuycker det är sååå tråkigt.
Men magnus Ugglas version av Min far och jag.... helt otrolig.
Tårarna rannäven på mig när jag hörde den
.http://youtu.be/Y55gcq1Qe0k