Sista dagen på jobbet

 
Jaha, då har jag gjort min sista dag som anställd på konsum.
 
Kanske min sista dag någonsin som anställd på en tillsvidare tjänst?
Vad vet man.
 
Det kändes såklart otroligt tråkigt.
 
Kunderna tycks också tycka att det är tråkigt.
En del blir faktiskt ledsna när dom får höra att jag ska sluta.
Jo, jag vet att jag är omtyckt av kunderna.
På det viset känns det lite som ett svek.
 
"Mina" små tanter. En del vresiga av naturen, eller om ålder och tidens framfart gjort dem sådana?
Jag gillar dem , och dom gillar mig, vi kommer bra överens.
 
Vissa kunder kommer jag ju träffa på ica också.
Fast jag vet inte om det blir samma sak.
Där är jag inte den som kan beställa hem det dom saknar i affären. Och den tid jag brukar ge dem, den tvivlar jag på att jag kommer att ha på ica.
 
Men, jag gillar ica.
Det är en affär som jag alltid brukar gå in på när jag har vägarna förbi.
Det är faktiskt där min mamma jobbat i drygt 20 år.
 
Just nu är hon tyvärr sjukskriven, det har hon snart varit i 2 år , efter en skada i i axeln vid en halkolycka.
Ingen vet om hon kan komma tillbaka till arbetslivet.
Olycklig omständigheter och felbehndling gjorde att det gick 1 år innan hon blev opererrad.
Usch, det är en historia för sig själv.
Så mycket smärta i onödan.
 
Jag slutade vid lunch idag.
Inga barn hemma,
Så , det blev favoritplatsen:
 Köksbordet med datorn och kaffe.
 
Fast lite nytta har jag gjort.
Tvätt och så bakade jag bröd till gulachsoppan vi ska äta.
Nu är brödet klart,det doftar så gott.
Och soppan står på spisen och puttrar.