Vilken helg!

Vilken helt underbar helg jag har haft:)
Ledig fredag.
Röjt och fixat här hemma.
Skön ledig kväll med familjen.

Lördag morgon kom min jobbarkompis make och hämtade upp mig, han skjutsade oss 4 jobbarkompisar till tåget.
Vi drog iväg till Gävle.
Hela dagen på stan, shoppade byxor och lite smått och gått.
Åt en helt underbar lunch på Java.


Grillad focaccia ,med feta och kyckling, sallad och dressing. Sååå gott!
Till det jordesn underbaraste sällskap, min jobbarkompisar. Vi har så himla roligt ihop:)

Sen spatserade vi (hu kallt) till stortjejens lägenhet, dracka kaffe, drack cider och hade gjorde oss i ordning.
Ringde efter taxi, kloka efter eftermiddagens iskalla promenad.

Förra veckan ringde jag till en restaurang på berggrenska gården och bokade bord till klockan 18.00.
Glada ihågen hoppade vi ur taxin strax före 18, bara för att konstatera: låst, släckt!
Så märligt!

Men vi är ju inte direkt rådlösa, så vi gick några steg till och klev in på  church street saloon i stället.
Vi fick såklart vänta på bord, men inomhus i värmen med en cider i näven gick det ju ingen nöd på oss.
Fantastiskt trevlig personal och när vi väl fick bordet och betällt var ju maten helt fantastisk!!!

Vi var dummare än dummast och betällde både förrätt och varmrätt varpå vi ju höll på äta så vi sprack , men himmel vad gott det var.
Och fast det var massor av folk som väntade på bord så verkade personalen inte ett dugg stressade, vi kände oss inte stressade och vi fick betämma om vi ville vänta en stund mellan förrätt och varmrätt.
Vi ville det....
Vi skrattade  och pratade så förmodligen tyckte dom att stället blev tyst när vi mätta och nöjda tumlade därifrån några timmar senare.


Därifrån gick vi vidare till Harrys.
Vi såg nog ut att vara exakt så bortkommna som vi kände oss när vi kom, just i skarven mellan matgäster och innan kvällen drog igång på allvar.
Men en servitris mötte upp oss, och gav oss ett bord när baren.
Bra musik, massor av folk, och vi hade så otroligt roligt!!!

Två av oss gick till dansgolvet vid 12, då blev jag så otroligt trött, men där jag satt och förmodligen såg lite uttråkad ut, så kom en kille och ville bjuda på en drink.
Honom blev vi inte av med i första taget och han var riktigt trevlig, han ropade till sig sin kompis, sen var tröttheten som bortblåst och vi hade riktigt trevligt.
Han kompis var mer än lovligt fjantig i sitt föröka att smickra mig och gjorde mig 10 år yngre än vad jag är.
Patetisk.
Men Killen som absolut ville bjuda på en drink var trevlig och det visade sig att vi hade gemensamma bekanta.
Någon drink fick han dock inte bjuda på, jag hade druckit nog och han skulle banne mig inte uppmuntras ;)

Fick även en fin kommentar av en ung snygg kille, så denna kväll var rena ego boosten :)

Vi knallade inte hem förrän Harrys stängde och tänkte ringa taxi, men skulle kolla när bussen gick, den hade såklart nyss gått, och vi tänkte att det går ju fort att gå, kanske lika länge som vi får vänta på taxi.
Så vi gick.
Det tar ca 15 minuter.
Men faktiskt var det ingen bra ide. Det var -22 grader i Gävle ni natt.
Vi var ju inte såå bra kädda.
Fy fan vad kallt!

Det var såå skönt att krypa ner i en varm säng .

Men när det är så roligt att gå ut, varför gör man det så sällan?

Idag tog vi en lång frukost och knatade sen till tåget och hem igen.
Skönt att var hemma också.