Oj.

Nu har jag verkligen försummat bloggen.

Inte för att jag är så otroligt aktiv annars heller, men något inlägg i veckan brukade det ju bli.

Vet inte riktigt vad det beror på.
Sommar.
Semester.
Livet , helt enkelt.

En massa saker som känns så mycket vikitgare än att sitta i min mörka hall vid datorn.

Ännu en anledning till att jag sååå gärna vill ha en ny bärbar.
Jag saknar min gamla så väldigt mycket.
Att sitta på altanen och blogga lite.
Mmmmmmmmm.

Vi har varit iväg på lite camping semster.
Hyrde en husvagn och gav oss iväg till Orsa.

Mysigt som vanligt, fast fan vad dom hade dåligt städat i duschar och toaletter.
Jag har varit i orsa många gånger.
Lite då och då de senaste 20 åren i allaf all:)
Tror aldrig det varit så mycket folk som nu, men inte heller så skitigt.
Man tar väl inte in fler camare än att man hinner med att hålla snyggt va?

Hade laddat för att klaga när jag checkade ut.
Men så fanns det en skål att lämna nyckeln  i om man redan hade betalat.

Och stå i den långa kön för att klaga hos den stackars receptionisten som säkert inte hade ett skit med städningen att göra, inte heller någon makt över hur mycket personal som ska sättas in. Nä.
Hade han fått bestämma hade han nog haft någon mer till hjälp där bakom disken också.
Så... Jag struntade i det. 

I det stora hela är det ändå en trevlig camping.
Så otroligt långgrunt.
Maken ochjag ahde tänkt gå ända tills vi hade vatten upp till axlarna i alla fall, men vi gav upp när det var till midjan på maken, ett par tre dm högre på mig.
Skulle ju orka gå tillbaka också :)
Fast så otroligt varmt och skönt.
Jättemysigt.


Med facit i hand hade det gått minst lika bra med vårt tält, men vad vet man.
Att sitta i ett tält i ösregn är ju inte riktigt min grej...Fast det enda i regnväg som kom var en liten skur sedan vi lagt oss i torsdagskväll, och den hade tältet lätt klarat.

Nu har jag städat ur husvagnen och den är klar för återlämning.

Som vanligt uppskattar jag min säng och mitt badrum någonting kollosalt efter några dagars camping.
Verkligen.