Vilken sensommar helg!

Vilket fantastiskt väder vi haft i helgen!

Lördagen var helt magisk.

Vi hade släktträff på makens sida.
Hemma hos hans syster i Gävle.

Vädret var helt underbart och vi alla kunde sitta ute på deras stenbelagda uteplats som är utanför den inglasade verandan.
Därinne ville ingen sitta, fast fönstren var öppna, var det alldeles för varmt :)

Tur som bara den att vädret var fint.
Vi var några stycken, så att vara inne hade inte varit roligt.
Framför allt inte för alla barn.

En av makens kusiner har liksom vi 4 barn.
Dom började med tvillingflickor och har sen fått två pojkar med 3 års mellanrum.
Vilka underbarba grabbar.
Lilla I är ett år, hade just lärt sig gå, söt såklart.
Medan lilla L var en charmknutte utan dess like, 4 år, med håret i tuppkam och en blick som det bor bus till ett helt fotbollslag i :)

Så häligt med alla trollungar i olika åldrar.

Natrurligtvis åkte jag dit utan kamera.
Fast lilla chamiga L  var ju rena pressfotografen, han sprang omkring och forade allt och alla med en liten digitalkamera.
Får väl höra med honom om jag kan få några kopior :)

Jag tippar på fotbollsproffs elle pressfotograf där o sisådär 15 år .

När vi åkte från släktträffen åkte vi ner på stan och parkerade och gick senoch tittade på bilarna på crusingen.
Vilka fantastiska bilar!

Önskar verkligen att jaga hade haft kameran med.
Det var helt ljummet ute och alla blänkande, urtjusiga bilar med underabart mullrande motorer och en massa musik i högtalarna. 
Så härligt!!!

Jag skulle bra gärna vilja åka med i en sån där.


bilden är lånad från arbetarbladet

Idag komen hink rensade lingon levererade  till mitt köksbord.
Underbara pappa och mamma!

Kokade lingonsylt såklart, men det på lingon från frysen, msåte ju börja med detäldssta.
Frös in prydliga påsar med ett kg i varje.

Det var en sån jag kokade på idag också.
Det blev 2 burkar.
Perfekt.
Vi är inte nåra storkonsumenter på lingonsylt.
Men maken och några av ungarna vill ha till vissa maträtter.
Sist det blev slut köpte jag en burk.
Inte populärt....
Men vad tusan.Jag ahde ju glömt koka ny, och vi behövde den typ nyss, så vad gör man.
Men lillkillen bad mig inte tala om för mormor ....