Så beroende!

Vårt internet har krånglat ett bra tag nu.
Det funkar, sen plötsligt så fungerar det inte.

Vi startar om modemet och routern och så fungerar det igen.

Jag kopplade boret routern och kopplade direkt till modemet, och jo, det fungerade.
Graderade upp bredbandet rejält och fick då välja på modem och router på köpet.
Tog en router.
Kopplade in den.

Och problemet kvarstår.
Fan.

Alltså modemet.
Måste köpa nytt.
MEN ville kolla om det verkligen är det, så jag gick till pappa med det och bad honom prova det ett par dagar.
Tog inte med mig hans i utbyte.
Tyckte att vi alla (läs storkillen) skulle må bra av lite datorfri tid.

Men, himmel vad jag saknade internet.
Kolla mailen, nä.
Kolla facebook, nä.
Kolla om pengarna kommit in på medmera visa, nä.

Pappa provade modemet, och han fick samma bekymmer.

Storkillen hämtade hem det igen  nu i kväll.
Nu sitter vi vid en varsin dator och knackar febrilt på tangentborden, det som hinns med innan det kdör, hinns med
Sen måste man koppla ifrån modemet och koppla upp det igen.
Sååå tåkigt.
Det tar ju en stund att starta upp igen.
Måste köpa nytt.
Hoppas det hinns på lokala data affären på torsadag när jag kommer förbi.
Skit är att jag åkte förbi idag, men då hade dom inte öppant ännu...


Var ju till Sandviken i morse och kötpte vitfärg till trappen.
Och tapeter till hallen.

Maken tyckte inte vita.
Pappa tyckte inte vita(har ju vita i köket nu)
Jag köpte .... vita :)

Jodå, det kommer snart "efter" bilder på köket, men det fattas lite små detaljer,några lister , så typiskt.

Ska nu lyssan på den grymmaste versionen av Like a prayer jag någonsin har hört.



Jag älskar hans röst!

Jag håller på Jay.
Han fixar det här, det bara måste han!