9 år idag!

Mina småtroll fyller 9 år idag!

Helt otroligt vad fort tiden går!!!
Jag kikade på lite kort igår kväll, och att dom faktiskt varit så små känns helt overkligt!
Och fullkomligt magiskt , fortfarande:)

Jag är ledig idag så vi har tid att fira i kväll.
Jag har till och med bakat lite :)
Fast deras önskemål på tårta blev en almondo daimtårta.

Och till middag blir det tacos.
Jamen, helt ok !

De ville ha bara en present på morgon, så ska vi fira dem i kväll när maken kommer hem i stället.
Mina föräldrar kommer också, vilket inte tvillingarna vet om eftersom mormor alltid jobbar kväll på onsdagar.
Men som den hängivna mormor hon är så har hon så klart bytt skift med någon så att hon kan komma .

Det blir nog bra.

Jag har varit till tandläkaren idag.
Jag hade ju så jäkla förargligt ett hål i en tand.

Tandläkaren frågade om jag brukar ha bedövning... ehhh, inte en aning.
Det var jättelängesedan jag lagade tänder.
Säkert 20 år sedan i allafall.

Men jag hade inte större lust att få bedövning så jag provade utan, och det var nog inget djupt och stort hål, så det gick bra.
Men fan vad det är obehagligt att laga tänder!

När jag kom hem hade posten kommit.
Ett brev från landstinget....
Öppnade all annan post innan jag vägade öppna det brevet.

Det enda röntgen visade var en  liten gallsten, som jag ju inte haft några bekymmer av.
Inget annat!
Jag är sååå lättad.

Fast faktum kvarsår, jag har ont  mellan varven.
Fast inte mer än att jag kan stå ut med det när jag vet att det inte beror på något farligt

När jag läste symptomen för äggstockscancer tyckte jag ju absolut att det stämde in på mig.
Och eftersom jag  hade haft dom symptomen så länge och inte sökt för det, blev jag riktigt rädd.

Lättnaden är stor.
Carola m 8

Bara goda nyheter:)

Grattis till tvillingbusarna:D Tänk vad stora de börjar bli nu, både dina och mina...Märkligt?

och så skönt att det inte var nåt med magen!!! Förstår dig, för så där gör jag med, läser, diagnosticerar mig själv, har ångest, vågar inte göra nåt åt det....väntar, till slut måste man göra nåt och då är det oftast bra... Är man dum eller? ;)

Gallsten kan ju ge besvär till och från, beroende på hur den ligger för tillfället, så det är säkert dden som orsakar det onda.

Ha det bra nu:)

malin

Ja, Carola,lite knäppa är vi nog:) Är man orlig så är det ju med en gång man ska höra sig för, inte efter typ 1 år....:)

Det är nog gallstenen som spökat.

Carina

När jag var 9 år minns jag själv att jag tyckte jag var i princip vuxen. Kunde inte alls förstå varför mamma skulle envisas med att ha ett finger med i allt jag skulel göra :-)

Ser att du haft ont i magen, jag också den sista tiden. I perioder kommer det som kramper, peppar peppar nu har jag varit bra i en hel vecka.

Går inte att kommentera inlägget ovanför!

Njut av värmen som vi just nu har, börjar sent idag så nu sk ajag strax upp till hemlingby :-)