vilken jäkla dag!

Så tog även denna dag sin ände.
Jag är TRÖTT.

Vi började 6.30 i morse, hade så mycket som skulle göras inför kassa bytet nästa vecka.
Jag var ganska stressad över det, men trodde att vi kanske skulle hinna om vi började den tiden.

Vid 8.30 kom vår tredje medarbetare, hon började plocka upp bröd och skulle fylla på i kyldiskarna.
Då upptäckte hon att det var varmt i charkdisken.
Hon tempade och jodå, det var alldeles för varmt, kollade nästa charkdisk och ägg och sillkylen.
Likadant.

Det var bara att skriva stora skyltar om att varorna inte gick att köpa och hänvisa till personalen som kunde plocka fram varor från kylrummen i stället.
Tack och lov går inte kylrummen på samma motor.

Sen var det bara att att skriva ner bnr nummer och räkna varor, sen plocka ur kylarna och kasta alla varor.
Det var ett enormt jobb som tog låååång tid.
Sen torkade vi ur kylarna, och plockade fram de varor vi hade i kylrummen.
Felet var sedan länge åtgärdat vid det laget.
Det blev magert i hyllorna.

Vi får nya varor först på måndag.
jag tycker synd om våra kunder.

Det vi skulle ha gjort idag inför kassabytet är inte klart.

Och jag är så trött.
Men trots allt har det varit en bra dag.

Jag älskar mitt jobb!