Häxan surtant

Jaaa, jag skulle nog kunna förväxlas med henne idag.

Sååå otroligt låg tolerans nivå.

Jag märker själv att jag är bara så överdrivet stingslig, men kan bara inte göra något åt det.
Jo, jag stängde in mig själv i sovrummet i en timme nu i kväll.
Me kaffesuget lurade ut mig.

Jag fick inte titta på Tinas nyårsprgram på 4:an.
Nåt jäkla tråkigt gammal skidåkarprogram.
Stortjejen tittade på något annat på sin tv.
Men fick jag kolla med henne tror ni?

Ungarna gnäller på varandra.
Bråkar , ja lite i allafall, och det räcker.

Dessutom tjatar de om än det ena än det andra.

Lilltjejen vill ha en lillasyster, en bastu och en häst.

Storebror en skoter, en fyrhjuling och en pool.

Lillkillen, tja han tjatar inte om så mycket, och inte stortjejen heller, Men hallå!
Varken en lillasyster eller en  skoter är särskilt relevant i vår familj.
Finns inte ens på kartan.

Och ok.
Inte en gästtsuga med bastu heller....och det vill jag ha.
Jag ÄR oresolnlig , jag vet.
Nu ska jag sova.
Kanske är jag lite lättare att vara i morgon.

En som är otroligt nöjd med julen som varit jättefin.
Med att alla var nöjda med sina julklappar, att maten var god och att vi slapp åka bil i värsta snövädret.
Att jag har varit ledig i 5 dagar.
Att vi har massor av snö och vedboden full av ved.
Att jag har 4 fina friska barn som är helt fantastiska för det mesta.

Och att jag har sovmorgon i morgon kommer att bidra till att det blir så :)
Elvira

Det funkar för det mesta med att sova på saken, men det är otroligt påfrestande när man är mitt uppe i det kaos du beskriver.



Kram på dig, i morgon är en annan dag :)



//Elvira