svammel

Skola eller inte, ja det är den heta frågan i vår lilla by just nu.

Skolchefen kastade fram förslaget om att lägga ner alla byskolor.
En stor förändring, utan något vidare beslutsunderlag.
Ingen konskvensbeskrivning och helt ärligt inte ett dugg genomtänkt.

Nu har de ledande partierna enats om att de ska behålla byskolan.
Det tackar vi för.
Tror jag.

Fast det får bli en tidsbegränsad frist.
Skolan måste få fler elever.
Annars ska den inte vara kvar.
Det är min bestämda åsikt.

Vi har en jättebra skola.
Det har vi.

Som den ser ut nu med de lärare och rektor vi har är den kanon!
De nackdelar som finns med få elever vägs gott och väl upp av fördelarna.

I vilken skola leker alla barn tillsammans?
Oavsett ålder.
Behöver ettorna hjälp att knyta skorna, ropar de på en äldre elev och vips är det fixat.

En lärare på vårt högstadium , där elever från flera olika skolor går, har tagit fram statistik som visar att byskolornas elever presterar minst lika bra som de som kommer från större skolor.
Vad det gäller social kompetens törs jag nästan påstå att barnen från små skolor klarar sig bättre.

Men.
Skolor får inte bli hur små som helst.
Nu måste det ske ett generations skifte i vår by.

Om inte, så är det helt ok för min del att skolan läggs ner.
Så är det bara.

Men det ska vara ett väl genomtänkt beslut.

I torsdags var tv4 här och intervjuade
jag ville inte vara med.

Visst står jag för min åsikt att skolan inte får bli mindre än så här.
Men jag vill inte göra det i tv.
Det retar allt för många.


I morgon åker vi till Gävle med stortjejen.
Honhar en massa grejer som ska med.

Och vår tv sjunger på sista versen.
Den gillar att ge bilden en röd sida. och en svagt lysande gloria.
Inte så kul.

trodde länge att det var boxen det var fel på.
Men sås kulle jag titta på dvd i lördags.
Män som hatar kvinnor, en mycket bra film för övrigt.
Där hade lisbeth salander och Mickael Blomqvist röda vänsterkinder och en gloria över huvudet.
Sååå irriterande
Både att ha dålig bild till en bra film OCH att det faktisdkt är tv:n det är fel på.

Jag tog ur filmen och gick upp i stortjejens rum och så den där i stället, så det gick ju bra.

och i morgon köper vi nog en ny tv.

Jag är svag för alternativet en begagnad tjocktv för lite pengar.
Maken är svag för alternativet en dyr platt tv för mycket pengar.

Makens alternativ ligger bäst till just nu, efersom jag ju egentligen också vill ha en sån.

Vi får väl förska enas i kväll.
Få se om min spara eller slösa vinner.


Nu blir det kaffe med äppelpaj och vaniljglass framför tv:n.

Önskar bara att tv 4 kunde sända nåt annat än världens sopigaste och äckligaste program på bästa sändningstid.
Jag kan bara inte titta på skiten.

Efter att ha mått illa en hel natt efter att ha sett Rafael Edholm dricka drinkar på gräshoppor och kqckelrlackor så ska jag aldrig mer se "Kändisdjungeln"

Skärpning tv 4 !

Det får bli "Här är ditt liv" i stället.

På stortjejens tv.
Retsen av familjen gillar skiten!