Härlig lördag och kul söndag :)

Nu har vi haft en sån där fullspäckad helg igen.

Full rulle, men så roligt!

I går var vi till Valbo med våra 01:or som skulle spela inne bandymatch.

Dom fick storstryk i vanlig ordning, men var avsevärt bättre än förra matchen, så vi är i alla fall nöjda !

Efter det drog vi iväg till Gävle, där familjen tippade av mig på stan och jag mötte upp Angela, vi fikade och gick lite på stan.
Pratade och hade så trevligt!
Tyvärr hade jag rejält ont i huvudet, men det funkade i alla fall.
Hoppas nu inte att det dröjer lika länge innan vi ses nästa gång.

När vi kom hem var det bara att byta om lite och sen åka vidare till ett par kompisar som det var hundra år sedan vi hade tid att träffa.
Nu var vi bjuden på middag , och vilken middag!
Underbart god mat.
Men så är hon ju kock också :)
En jätte trevlig kväll!

Vi kom hem med våra pojkar vid 23.30 , lilltjejen skulle sova kvar och stortjejen hade varit ute på egen hand, och kom hem samtidigt som vi.

I morse väcktes vi av att dörrklockan plingade.
Öppnade inte, eller, maken öppnade sedan han hoppat i lite kläder,men då fanns ingen där.
Då klev jag  upp, klockan var 09.00, så det var hög tid.

Skulle baka till skolans adventsförsäljning i em.
Det blev en saffranskaka, hann inte annat.
Men tror ni den blev klar i tid.
Närå.
Jag åkte till jobbet vid 11.20, och då tog jag den ur ugnen.
Gick knappast att stjälpa upp  och plasta över den då.

Sen har jag jobbat.
Kul!
Mycket folk och alla var pås å gott humör.
Glada nöjda , avslappnade kunder är trevlig arbetsmiljö!

Så nu har jag jobbat klart, kom hem vid 17.30
Packade upp det jag hade handlat, åt och har nu satt upp den nya adventsljusstaken som jag köpte innan jag började jobba idag.
Den är som gjord till vårt vardagsrum.
Det blev jättefint.

Och i hallen på byrån står den nya tomten.

Jag som har alldeles för många tomtar kunde inte låta bli att köpa en ny sötnos.
Den som brukar sitta på hallbyrån har gått sönder, sååå.....

Nu ska jag koka kaffe och skära fram av den där saffranskakan .
Tända första ljuset och mysa lite med advetsfika.

Känner mig inte så jättepigg den här helgen.
Huvudvärk, lite ont i halsen och så.
Men i det stora hela har det varit en kanon helg!

I morgon har jag vägdag igen.
Vi får väl se hur det går, men det känns rätt ok .

Det känns så bra att det är advent nu.
Äntligen får man täna stjärnor och ljusstakar.
Det behövs i detta mörker.

I morgon blir det Gävle igen.
Då med tvillingarnas klass som ska åka tåg dit och köpa böcker, gå på mcDonalds och gå lite på stan.
Mysigt!