Egen tid

Idag är jag ledig.
Barnen är i skolan.

Fram till 12.00 är jag själv och styr själv över min egen tid.
Sen ska lillkillen och lilltjejen till frissan :)

Jag tänker  inte göra nåt av allt som jag borde göra.

Det ska bytas gardiner i vardagsrummet och i lilltjejens rum.

Det ska bäras undan tvätt, strykas,städas, köra undan en massa till återvinningen.

Nä, det få vara.
Jag vill inte.

Jag går ut.
Sol och ljus och lite lugn och ro är det bästa jag kan ge mig själv nu.

Det blir en ledig måndag också.
Om inte maken har bokat in en AC kontroll på bussen till dess, så får jag sätta lite fart så i stället.

Så får det bli!
Ewa

Du gör alldeles rätt i att ta hand om dig själv i stället! Kram

Carola

Självklart ska du prioritera dig själv en stund:)

Allt det andra väntar på dig, det lär tyvärr inte springa sin väg;) men nu är nu och passa på att njuuuta:)