önskar min familj en utlandsresa....

Jag skulle så jätte gärna vilja ge mina barn upplevelsen av en solresa.
Tänk en ledig vecka hela familjen på kreta.

Värme, Sol, bad, lek och  total ledighet.
Det skulle vara ljuvligt.

Barnen önskar sig verkligen en kreta resa för där bor bamse..... :)
Lilltjejens bästa kompis var där förra året och hon pratade sig blå om kreta och bamseklubben när hon kom hem.

Naturligtvis blev dom avis, "alla" andra åker ju.

Jag har kollat på resor.
Om vi sparar på allt onödigt.
Ja, vad kan vi sparar på?
Vi köper hem pizza någon gång i bland.
Går och fika någon enstaka gång, vi äter nog ganska bra vardagsmat, jag handlar bra råvaror, där går nog att spara en del.
Sommarsemestern brukar bestå av en eller två nätter på hotell eller i stuga.
Vi går sällan eller aldrig på krogen.
Ut och äter kanske 2-3 gånger om året.
Köper väldigt lite kläder, bara  vad barnen behöver och själva köper vi inget i onödan, snarare tvärt om.
Ja, ni hör vi har inga dyra vanor att spara in på.

Frågan är om det är värt att plocka bort den lilla guldkanten på tillvaron, och leva snålt, snålt i kanske 2-3 år för en vecka utomlands?
Fast jag är rätt nöjd med min tillvaro.
Jag är lyckligt lottad som har min underbara familj.
Inget fast jobb, men får jobba rätt mycket ändå.

Vi har eget hus, vi kan äta oss mätta, vi är friska och vi har roligt tillsammans.
Vad mer kan man begära?


Ewa

Lustigt - här åker oxå alla andra utomlands titt som tätt. Elin kan blir fruktansvärt tjatig, men har tillfälligt lugnat ned sig. Vårt argument är att vi väljer att sätta pengarna på annat och att varken Pär eller jag egentligen gillar att resa. I slutet av april åker vi till Italien, men den resan betalar inte vi utan mina svärisar. Det är Pärs och hans systers arv som pengarna tas av. ;-)