Mars 2022

Jag känner mig 10 år äldre än sist jag skrev.
 
Det är inte så allvarligt som det låter.
 
Men jag har ont både här och där  efter stt ga halkat omkull i fredags.
Tjoff bara så for  båda benen undan och jag landade på rygg och slog bakhuvudet I isen.
 
Låg kvar ett tag och svor som en borstbindare.
Men kravlade mig upp, samlade i hop bilnyckeln som flygit åt ett håll och mobilen dom låg en bit bort åt det andra hållet ( med spricka i skärmen)
Och åkte till jobbet.
 
Jag hade bara varit hem på lunch.
Men när jag kom dit fick dom mig att sitta och vila. 
Sen började jag plocka varor lite, men måddebilla och hade ont i vänster hand.
Så dom skickade hem mig med stränga order om att inte somna...
 
Jag svängde in hos mamna och pappa ( tack och lov för automat växellåda på bilen) för att hämta Asta.
Men mamma lät mig inte åka hem  jag fick lägga mig på soffan där , för att jag inte skulle somna.
 
Tur det för jag blev sååå trött.
 
Efter några timmar skjutsade pappa hem mig och Asta.
 
Idag ,tisdag har jag varit till hälsocentralen. 
Lindrig hjärnskakning har jag haft och så blev jag skickad på röntgen av handen.
 
Det var tack och lov inga ben brutna eller spruckna.
Men e inflammation i handen är det, så Ipren i en vecka nu.
I morgon ska jag jobba.
 
Jag är i Gävle nu  och väntar på  att lilltjejen ska detta jobbet.
Så skaa jag följa med henne och titta på en lägenhet. 
Spännande !
 
Jag är supertrött, men piggnar nog till då  så jag kan köra  hem sen.
 
Ja och så ont i ländryggen och som grädde på mostet
Trochanteric Pain Syndrome.
Tror sköterskan. 
Ont som f-n fram på höftbenetoch däromkring .
Och är jag öm på utsidan vid tryck  undrade hon .
Nja  svårt att säga när man är "välstoppad".
Men jo ,visst gör det ot.
 
Som tröst drabbar det mest kvinnor i medelåldern.
Så upplyftande,  eller inte.
 
Gå ner några kilo kanske skulle underlätta.
 
Men jösses det är världsliga saker. 
När Ukraina och dess befolkning lever i en mardröm utan slut.
Vad är då lite kärring symtom och övervikt.
Vi har värre saker att bekymra oss om.
 
Min filosofi är att det nästa vi kan göra är att försöka leva då vanligt som möjligt,  må så bra vi bara kan och ha roligt i vi kan i nuet.
Vi kan också stödja Ukraina så gott vi kan med insamlingar och hjälp efter förmåga.
 
 
Kram