Steg 1 och 2 avklarat- klippning av hund.

Det är bara att bita i det sura äpplet.
Jag har inte råd att lämna Asta på hundtrimmet för bad, toning, klippning och kloklippning nu när jag är sjukskriven
 
Så i dag tog vi rond 1.
 När jag gör det själv Duschar jag henne på kvällen, så får hon självtorka,reder ut tovor och så klipper jag morgonen efter( börjar i alla fall)
 
Efter kvällsprommisen skulle jag duscha henne.
Men hon var så otroligt långhårig, så jag tog saxen och klippte bort det värsta, sparar schampo och massor av tid på torkningen
Hon höll sig ovanligt stilla , tror hon märkte att det blev skönare.
 
1/2 kasse päls blev det.
Tur att storkillen var hemma och sopade undan 
vartefter, det blir päls överallt!
 
Duschen gick ju lättare med mindre päls, men som vanligt är badrummet nedsänkt totalt efteråt.
Hon skakar av sig allt vatten när hon kommer ut ur duschen...
 
I morgon får vi ta rond två, med klippmaskinen, eller om jag fortsätter med sax.
Vi får se.
 
Både hon och jag är sopslut nu.
Det är jobbigt med klippning.
 
 
Jag gör det helst inte själv  men på det här sättet sparar jag 950 kr.
Det är ju klart värt det när man har ont om pengar.
 
Jag har ju försökt att laga lite  mer vegetarisk mat ett tag.
Framför allt för att variera oss mera.
Det är ju också nyttigt, och jag äter ju gärna lite nyttigare, ibland i alla fall.
Rotfrukter, linser och bönor är ju dessutom billig mat.
Inte helt fel det heller.
Inte för att vi äter lite kött, det gör vi inte, men hellre bra kött och lite mindre ofta.
 
Nu har jag ju upptäckt de röda linserna.
Jag älskar röda linser.
Funkar ju i så mycket!
Gjorde tex. Veg bolongnese på röda linser förra veckan.
Super gott!
 
Och röd linssoppa,  hur kan lök, vitlök ,krosssde tomater och linser bli så otroligt gott !
 
 
Nu blir det lunch för mig några dagar den här veckan.
Älskar soppa till lunch.
Helt perfekt.
Hundsalong - Klippmaskin - Klippning - Linser - Sax - Trötthet - Utmattningssyndrom - Vegansk