Påsk

Oj  tiden har bara sprungit i väg.
Jobbade torsdag 3 timmar, hysteriskt mycket folk i vågor.
Men jag fixade att sitta i kassan en hel timme.
Jag har alltid varit bra på att inte stressa i kassan. Kastae en blick i kön och ser att den är jättelång.
Men koncentrerar mig på en kund åt gången.
Och struntar i allt annat.
Det funkar.
Super trött i huvudet sen, men ägnade mig åt att fylla på grönsaker och så sen.
Många kramar och välkommen tillbaka fick jag.
Många stugägare som kommit till alla stugor när det blev långhelg och fantastiskt väder !
 
På eftermiddagen kom stortjejen hem!
Passade på att göra en libanesisk kikärtsgryta , vegansk,och både stortjejen, maken och jag tyckte den var god ( lite för stark för mig såklart ) 
Lite mindre harissa och passerade tomater i stället för vatten nästa gång så blir den nog perfekt
 
 
 
 
 
 
På långfredagen fick jag sovmorgon, storleken tog med Asta på prommis.
Skönt, rätt trött efter torsdagens jobb.
Så fantastiskt väder krävde grillning
 
 
Kycklingfilé,  grillade tomater,majs( fast det gillar inte jag) pommes i fritösen , ugnsstekta grönsaker, sallad, och baguetter .
Super gott.
Stortjejen fick grillade filéer av soya och veteprotein 
 
I går middag hos mamma och pappa.
Lilltjejen bestämde vad jag skulle ha på mig.
Fick låna en blus av henne.
 
Superperfekt i vanlig ordning.
Pappa är kung på grillning. Och mamma på matlagning och bakning.
Och vi kunde sitta ute på altanen. Fantastiskt !
 
Men dramatisk blev det.
Mamma gick in för att röra om i långpannan med klyftpotatis.
Vad som exakt hände vet vi inte riktigt, men plåten ramlade ner på ugnsluckan som lossnade och hon fick allt över sig/ försökte ta emot och ramlade.
Fick brännskador på armen, ett finger och båda benen.
Såg riktigt otäckt ut.
Men hon kylde och la på aloe Vera .
Ugnsluckan gick sönder,  men potatisen var klar om än lite blek.
När ordningen var återställd tog pappa plåten och ställde på grillen en stund och visp var dom perfekta.
 
Till dessert fick vi Budapest stubbe med hallon i, så vansinnigt god.
Även hallon, blåbär och hjortron med Kokos grädde som blev Stortjejens dessert.
 
 
Med magen i 4 hörn gick vi hem i 22 tiden, då hade vi även fått kex och ost.
Och gjort en djupdykning i gidisskålen.
Jag kröp upp i soffan och läste en timme när vi kom hem och tömde  visst
vår godisskål under tiden. 
Kvslitetstid för mig.
 
I dag ska hela gänget till farmor och farfar på middag .
lilltjejens pojkvän blir inte med, han åkte hem i morse och skulle ut och fiska med sina kompisar.
Vi får åka två bilar.
Vi har ju inte längre något behov av buss annat än just såna här gånger. Typ 2 gånger per år.
 
 
Bradagar - God mat - Godis - Gofika - Middag - Påsk - Påskgodis - Sommarvärme