Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag skulle jag åka till en informationsträff som mitt fackförbund unionen ordnade angående pensionssparande.
Något jag verkligen behöver, så jag hade anmält mig.
 
Ut och gick med hunden redan 07.00 o morse, men ringde hälsocentralen då jag har haft bekymmer med min vänstra hand ett par dagar.
Fick ont i måndags  men det klingade av. Började sen somna i lillfingret, ringfinger och långfingret.
På kvällen Fick jag se att jag var helt blå.
I går morse var det borta.
Men efter att ha jobbat någonting började det igen.
I morse var jag lite blå, och fingrarna är svullna. Jag fick knappt av mig vigselringen  och den sitter  riktigt löst annars.
Kändes helt osannolikt men en propp fanns i bakhuvudet.
Sköterska på hälsocentralen gav mig en tid direkt.
Så det var bara att avboka informationsträffen
 
Nåja, viktigare att kolla upp om jag fått en propp.
 
Men nejdå, ingen propp.
Vad det är är väl lite svävande.
Men eftersom jag var kall om båda händerna och jag talade om att jag alltid fryser om händer och fötter så konstaterade doktorn att jag fömodligen har blodkärl som dragit ihop sig och sämre blodförsörjning i händer och fötter och därmed lättare blir kall.
Jodå det köper jag.
Jag måste ju ha raggsockor inne jämt.
Är  blir det sämre i handen ska jag ringa igen.
 
 
Ja, så blev jag hemma resten av dagen.
Bakade bönbröd, med rivna morötter och brödkrydda. De blev riktigt goda.
 
Och så sockerfria muffins,  har ju hittat ett ljuvligt recept med  bananer som inte smakar banan och blir sååå goda.
Det blev med pepparkaks kryddning i dag.
Mumsigt.
 
Och nu i kväll, lite snabba frallor tills sonen kommer hem från träningen.
Han äter varken sockerfria muffins eller bönbröd :)
 
De är såklart sockerfria de med, men inte nyttiga.
Men 1/2 Ska jag också smaka.
 
I kväll hann jag gå med hunden innan det blev mörkt, sååå skönt.
Det är verkligen så vackert på hösten!
 
Nu återstår en lång jobbdag, blir nog 11 timmar i morgon.
Men sen är jag ledig 3 dagar.
Så skönt.
Behöver sova en morgon.
Det är det bästa som finns.
Även om det är himla skönt att komma upp i tid och hinna med mycket också..
 
Hälsa - Måbra - Nybakat - Sockerfri - Viktväktarna