Alzheimers utredning

Mitt minne har blivit en katastrof.
Jag glömmer tider, ord vad jag ska göra.
 
Glömmer vad vi just pratat om vid köksbordet.
Skriver upp saker jag inte får glömma, men glömmer vår jag skrivit upp det 
 
På jobbet märker de såklart, och frågar omjagkommit i håg det och det, sånt som ligger på mig,men eftersom mina underbara jobbarkompisar är de de är så kollar de, och etbjuderxsog att göra sånt jag inte gjort.
Älskar dem !!
 
Jag ledsnade och ringde doktorn.
Är ju livrädd att det är Alzheimer.
Min farfar hade det och min faster har varit sjuk i många år
 
Hon trodde kanske det var utmattning på gång igen, men jag är inte deprimerad, så hon tog min oro på allvar och beställde ett test.
Lovade att det skulle gå fort.
Dagen efter ringde arbetsterapeuten och bokade tid.
Idag har hon varit här.
Och jag har fått göra många olika kognitiva test.
 
Resultatet var tydligt 
Ingen demenssjukdom.
Jag hade inga bekymmer med målfesterna.
Och i stress testerna så var jag snabb och exakt i början, efter hälften gick hastigheten ner och felen letade sig in.
 
Så det är helt enkelt stress och trött hjärna.
Efter den utmattning jag hade hör 5 år sedan finns inga reserver.
Jag har vissa "rester" kvar sedan dess och tydligen finns inga extra depåer kvar att ta av, så när jag blir stressad och trött finns ingen extrakraft att ta till.
Då tar jag slut.
 
Det köper jag.
Någonstans trodde jag det också, men var orolig att det var allvarligare.
Nu gjorde hon väldigt klart för mig att jag måste bromsa lite under 3n tid för att kunna hämta mig .
Jooo.
December.
Butik.
Semestrar.
Jag kan bara inte jobba mindre nu.
 
Efter idag är jag sopslut
 
Orkar inte gå och lägga mig.
 
Ps
 
 
Advent - Alzheimers - Stressad - Utbränd - varning