sol,vind och vatten

 
Gårdagen i vår älskade skog. 
Mellan skurarna. 
Strax före sken solen, strax efter började det blåsa så otroligt mycket och så kom den en skur igen.
Då höll det på hela dagen.
Tog med mig lilltjejen till skogen. 
Vi får väldigt lite. Men tar en varsin stor som går paralellt och hunden springer och hoppar i skogen i mellan oss.
Hon har superkul och blir redigt trött.
Samtidigt har jag koll på lilltjejen, att hon inte tränar eller cyklar på motionscykel medans jag promenerar med hunden.
Och hon får lite frisk luft och kanske lite sol.
Nyttigt.
 
Idag har det så soligt och fint, men blåsigt !
Promenaderna , inte minst när det är vackert väder är så otroligt viktiga för att jag ska må bra.
Ljus och frisk luft, men även motion.
Bra för själen.
Hämta kraft.
Idag föll jag till föga för den bedjande blicken när vi gick förbi vattnet.
Lite  plaskande och letande efter grodyngel och småfisk (de fanns ju för förra året) fick det bli.
Vackert  trots att det inte blivit grönt här ännu.
 
I kväll har vi grillat fläskytterfile och friterat pommes. Till  det tzatziki och sallad, grillad majskolv och så vitlössmör och baguette.
Riktigt gott.
 
Nu en stund vid datorn. I lugn och ro..
Ett glas vin. Något som inte händer så ofta alls. Men det var riktigt gott.
Lilltjejen gick till mormor.
Skönt.
Hon har det så tufft efter maten.
Att vara hos mormor och morfar en stund är ett sätt att hantera ätmonstret. Att ignorera det lite.
Och det ger mig en andningspaus.
Efter middagen  timmen är en tuff kamp i bland.
Ångest som går att ta på.
 
Jag hoppar över valborgsfirandet när i byn i kväll.
Orkar inte vara social.
Och vill vara hemma med hunden om det blir nåt smällande.
Hon brukar inte bli rädd, bara lite orolig eller undrande över vad det är.
Men vem vet vad som händer om hon är ensam ?
 
Hoppas ni har en trevlig sista April!