Så lite kan göra så mycket

Idag jobbade jag 15.00-19.30
Det är lite surt när man har ledig helg sen.
Var väl sådär sugen på att jobba.
 
Men väl på plats funkar det ju bra.
MEN vi har 4 kassor på vårt ica.
Långa köer på fredag eftemiddagar.
Alla 4 kassor går ju för fullt.
Då slutade naturligtvis en av kassorna fungera.
 
När vi fått tag på supporten och får i gång den , så gick den ett tag, sen avr det samma visa igen.
Det gjorde att det var 3 långa köer, mer eller mindre irriterade kunder.
Ja, ska väl för rättvisans skull säga att de flesta är förstående.
Men en och annan surnar till.
Vilket jag kan förstå.
Trött, varm, stressad, hungrig och långa köer, ungar som skriker.
Klart man blir irriterad.
 
¨Men så kommer en kund till min kassa,
Som berömmer vår affär, tycker den är så fin.
Säger att i hennes stad kan man inte hitta nån sån fin affär, och glad och trevlig personal är det också!
" Här kan ingen behöva gnälla över något" avslutade hon med.
Jag blev så glad !
 
Viss, jag var väl på gott humör innan också.
Att sitta i kassan är något jag blir på gott humör av, de festa kunder är ju så trevliga!
 
Men hennes kommtar var vekligen något extra.
Just när när situationen var som den var.
 
 
Tjattade lite med en av våra kunder på facebook tidigre i kväll, nämnde för honom att jag blev så glad av en kunds kommentar idag, och att många var irriterade på köerna.
Och han påpekade att om man åker på Ica maxi tex. så är de oftast längre köer.
Så han tyckte inte att dom hade något att klaga på:)
 
Bar positiv feedback i kväll :)
 
Gillar föresten den här väldigt mycket just nu
http://youtu.be/vAGE2V6-k70?t=1s