Den arga rösten

Idag har maken och jag varit in till Gävle och lämnat tillbaka lilla husvagnen.
Trevligt att ha den, men skönt att lämna tillbaka den :)

Det är ju så himla jobbigt med lånade grejer, rädd att inte allt ska var till belåtenhet när jag lämnar tillbaka.
Fast jag hade städat så vagnenvar finare nu än när jga hämtade den:)

Ska det vara lätt och smidigt med husvgan för bara några dagar,ska man nog ha en egen.

När vi ändå skulle in till gävle bestämde vi oss för att åka in till biltema med lillkillens totalt kvaddade cykel.
Lillkillen och lilltjejen fick båda nya cyklar därifrån i slutet av april.
De var så glada över sina nya cyklar.
Jag var länfe tveksam till att köpa cyklar där, men då många va barnens kompisar har cyklar från biltema, och min ekonomi int eklarade av två nya dyra cyklar fick det bli så.

Lilltjejens cykel har varit hur bar som helst.
Lillkillens kedja har hoppat av konstant, från första början, nästan varenda gång han varit ute och cyklat.
Nu har både kjedjan och växlarna lossnat.

Lillkillen är jätteledsen.
Han sa igår när jag sa att vi skulle åka in med den, att då måste jag få en ny.
Nja, jag trodde ju inte det, men då bad han mig ta fram den arga rösten " då törs dom nog inte annat än att ge dig en ny cykel mamma" sa han :)

Nej, vi fick såklart lämna in cyklen på reparation.
Få se när vi får tillbaka den.
Och någon arg röst behövde jag inte ta fram.

Men tjejen frågade om han ramlat med cykeln.
Hm, en barncykel som inte tål att ramla lite med?
Han har för övrigt inte ramlat alls.