Gott Nytt År!

Nu är det hur länge sedan som helst.
Jag ber om ursäkt.

Vet inte riktigt varför jag inte bloggat.
Har liksom inte hunnit, orkat eller vad det nu är.
Helt enkelt så har väl allt det andra i livet tagit över.

Vi har haft en händelserik höst.

Varit i Lund på konferans med jobbet .
Hur lärorikt och roligt som helst!
Provade såklart gåsmiddag på Östarps gästgivaregård.
Nja för svarsoppan, men kvällen i övrigt var magisk.

Varit i Jönköping i flera dagar med ett gäng grabbar som var på dreamhack.
Vi, maken och jag bodde på hotell i Jönköping och shoppade julklappar åt gott och slappade.
Ett underbart break mitt i höstrusket.
Eller , det var faktiskt helgen vid första advent.
Men i alla fall.

3 grabbar 14, 15, 16 år, varav 15 åringen var storkillen och de andra 2 hans kompisar.
Vilken oerhört häftig tillställning det var!
Typ 15 000 dataspelande ungdomar som var där i flera dygn.
Därtill några tusen dagsbesökare.
Oerhört välordnat allting.
Något trötta pojkar som snarkade i kapp i baksätet på vägen hem :)

Julen har rusat förbi i vanlig ordning.
Kortare än någonsin tycker jag.
Jag har jobbat massor den här veckan och toppade det hela med ett gallstensanfall natten mot fredagen.
En helt ny och föga angenäm upplevelse.
Fy fan på ren svenska!

Fredagen på jobbet var rätt tuff. Jobbade 9 timmar och var skapligt mör.
Vågade knappt äta heller.
Vilket resulterade i jordens huvudvärk ...
Idag efter en natts sömn, mat och kaffe känner jag mig som människa igen.

Vi drar i väg till bästa U och N på nyårsmiddag om en liten stund.
Utrustad med en burk medicin i fickan ska jag njuta av U:s underbara mat.

Gott nytt År allihopa!!!!