.........

När min  kompis mår så fruktansvärt dåligt att hon ingen annan utväg ser än att försöka  ta sitt liv.
Det är så fruktansvärt tragiskt.

Det lyckades inte.

Om jag bara kunde göra något.

Fan!

Ewa

Fy fasiken!! kramar om

Carola m 7

Usch då:(

Jag har extremt svårt för att tycka synd om folk som försöker ta livet av sig, jag tycker att de sårar alla andra och att de väljer den lätta vägen ut, MEN för den sakens skull så är det ju fruktansvärt att det finns folk som mår så dåligt:(

Jag hoppas att din kompis inser att livet är en gåva som hon måste vårda, och att hon får den hjälp hon behöver för att komma på fötter!

Vad du kan göra??Finnas där, oavsett om hon vill eller inte! Skitsvårt, men det är ju det enda man kan göra!

Kram till dig som säkert mår skit nu!

Angela

Skickar en stor kram till dig! Vet att du gör allt du kan som vän. Kom ihåg att när avgrunden öppnar sig så tänker man inte rationellt, man ser inte alla hjälpande händer och man får tunnelseende där omgivningen nästan upphör att finnas.



Jag vet att det inte är någon tröst, för som vän vill man göra allt för att lyfta världens tyngd från axlarna på den som mår illa.

Stor kram!

Ewa

Eftersom jag själv har försökt 3 gånger, så kan jag tala av erfarenhet: oftast handlar det inte om att vilja dö. Det handlar om att vilja sluta må skit, men att alla andra lösningar är för långt borta.



Kram igen.

Anna B

Tungt. Hoppas h*n får hjälp. Du kan visa att du finns, men hjälp måste nog komma någon annanstans ifrån.