Sköna annandagen

Julafton var fin.
Vi var här hela dagen.
Mina föräldrar och min syster och hennes man kom hit i lunchtid och gick vid midnatt.
Stortjejen och mamma avslutade med att gå på midnattsmässa i kyrkan och vi andra med att min svåger fixade storkillens dator.
Med tanke på att storkillen fick bashögtalare till datorn i julklapp var ju glädjen total :)
Vi slapp skicka den till komplett. se  igen.
Tack snälla J!

Tyvärr glömde vi mer eller mindre bort att fota...
Gjorde några tappra försök men utan större framgång. Ingen ville vara med på bild...

Juldagen började med sovmorgon.
Och sen dammsugning.
Lilltjejen hade en ny klänning på julafton
En med glitter på.

Vi hade glitter i hela huset :)

Sen packade vi och åkte till Gävle och mina svärföräldrar.
Dit kom min svägerska med familj och hennes svärföräldrar.
Massor med god mat och trevligt sällskap.
En kanondag det med!

När klockan var 20.00 igår var lillkillens tålamod slut.
Inne och lugn hela dagen.
Det var MYCKET spring i benen....

Vi klädde på oss och gick ut och gick lite .
Lillkillen rusade trottoarerna fram runt Borgarskolan, Engelbrektsgatan osv.Så om någon såg en liten knatte kuta gata upp och gata ner , tillsynes helt ensam ,så var det bara lillkillen.
Vi andra kom stax därefter....
Tur att det var lite trafik. Och han saktade nervid varje utfart.
Innan vi gick in igen passade vi på att stega stortjejens väg från skolan och hem.
Från dörr till dörr.
100 meter uppskattar vi det till.
Ganska ok resväg tyckte vi :)

Sen gick vi in och käkade godis :)

Idag har vi sovit länge  (bäddsoffan är värdelös för ryggen och jag vaknade 100 gånger i natt, fast på morgonen sova jag bra...)och efter en långfrukost gick vi ut på stan och köpte skridskor åt lillkillen, bytte lite julklappskläder och så.
Åt sen hos svärföräldrarna innan vi åkte hemåt.
Men så skönt att komma hem.
Lugn och ro.

Vi tänder ljus, fikar, läser, äter godis, ser på tv och bara tar det lugnt.
Sååå härligt!