Nu är det avklarat för hela veckan.

Ja, min husliga insats för den här veckan är nu avklarad

På morgonen idag var jag på affären och gick lite introduktion i kassaredovisning.

På fm. var jag till optikern och köpte linser till stortjejen , stoppade dem i ett vadderat kuvert och skickade till henne i Gävle.
Hoppade sen på ett tåg och åkte till Bollnäs och träffade S.
Vi har ju, som jag tjatat så många gånger om, jobbat ihop för sista gången (åtminstone för ett tag).

Nu sammanstrålade vi i Bollnäs och gick på krokanen och fikade.
Underbart fika och otroligt trevligt sällskap.

Vid 14 var jag hemma och hämtade barnen på skolan.
Åkte hem och gjorde mellis.
Förvällde sen 2 kastruller kantareller som jag rensade i går kväll.
Gjorde korvgryta. Gjorde en vitkålssallad.
Satte en matbrödsdeg.
Dammsög.

Så.
Nu blir det nog inga fler handatg av Malin vid spisen den här veckan.
Nu ta maken över då jag kommer hem efter honom varje dag.

Brödet står just nu i ugnen och doftar ljuvligt.

Kvällsfikat är räddat :)


I helgen har vi varit i Valbo på släktträff.
Det är makens släkt på hans pappas sida.
Hans syskon med familjer.
Eftersom alla barnen vid det här laget fått barn så är vi vid det här laget ett 30 tal personer.

Som tur var så var det helt ok väder med undantag för ett par små regnskurar, så vi kunde vara ute nästan hela tiden.
Med en hel hög små parvlar på mellan 2 och 6 år så var det en stor lättnad.

Själv hade jag inga bekymmer med mina stora barn.
De behöver ju knappast passas längre.

Numera måste släktmiddagen var hemma hos någon med stor trädgård för att barnen ska kunna leka.
Föräldrarna ska slippa passa så mycket .
Maten måste passa barnens sov och mattider.

Något som det aldrig någonsin reflekterades över när mina barn var små.
Mattiden var aldrig något problem,blev barnen hungriga fick de väl äta innan oss och sitta och plocka med sina leksaker när vi åt.
Sova fick dom väl göra bäst dom kunde i bilen på väg dit och hem.
Och vi åt alltid på restaurang , inte allt för sällan på axmar brygga med vatten direkt utanför dörren så barnen var tvungen att passas väldigt noga.
Fast för oss var  det aldrig ett bekymmer.

I det stora hela var det i allafall en jätte trevlig eftermiddag och kväll.
Det är kula att träffa makens faster och hans kusiner med barn.
speciellt barnen :)

Efter släktmiddagen tog vi en sväng i Gävle och tittade på alla otroligt vackra bilar som var på crusing.

Alla tyckte det var trevligt, utom stortjejen som tyckte det var sååå pinsamt.
Som grädde på moset träffade vi C, som var på crusing i sin fina bil med sina söner.
Pinsamt tyckte hon.
Trevligt tyckte vi! :)

Nu börjar det nog bli klart i ugnen.
Carina

Vi hann med en sväng på stan när vi kom hem med tåget på lördag kväll vi också!

Herre gud så många poliset det var ute, tror knappt jag sett så i Gbg ens!

Kändes lite fånigt när de stod och skrek om halvljus m.m. måste jag säga!

Anna B

LÅter som en trevlig helg.