Borta bra men hemma bäst?

Eller hur var det nu då?

Vi har haft det jättebra på vår lilla semester tripp!

Bodde i Nyköping på ett kanon hotell.
Jättestora fina rum så kallade tornrum bodde vi i.
Något dyrare, men helt kalrt att rekomendera om man är en hel familj.
Gott om plats trots utbäddad bäddsoffa!
Jättefint läge , ungarna trivdes när de kunde gå ut på bakgården.


Vi hade jättefint väderoch2 dagars inträde  till djurparken.

Det blev en lugn dag med de flesta djuren och delfinerna första dagen.
Andra dagen gick vi till det vi till det vi missat första dagen, lekte länge i lekparken och åkte safariparken.
Perfekt!

Mina favoriter är helt klart den badande björnen och så de härliga elefanterna!




En lite gnällig lillkille har vi haft, men det är inte så underligt.

Efter att  hagått i flera dagar med konstiga utslag under ena armen och hela sidan så var vi i morse till distriktssköterskan.

Hon tittade och visste inte vad det var, hämtade en till sköterska, som inte visste vad det var, hon hämtade en läkare som snabbt kontsterade svinkoppor.
Svinkoppor!
Det hade han på kinden förut och dom såg inte alls ut så.
Då fick han feber och mådde inget vidare alls.

Han har varit lite trött och kanske lite hängig nu med.

Blev skickade till apoteket för att hämta ut antibiotika i form av salva.
Fanns inte hemma på apoteket.
Kommer i morgon.
Suck.

Själv har jag ju haft sår på händerna, de började läka fint när jag köpte bakteriedödande salva.
Nu har jag fått nya, ett på låret och ett på ett finger.

Paasde på att fråga läkaren.
Ett bakterie i.nfektion
Inget att göra åt annat än vara noga med slavan, smittsamt.

Hallå!
Jag ska ju vara frisk som en nötkärna, jag ska ju donera benmärg!

Fan, Fan, Fan!!!!!
Ewa

Jag var övertygad om att det skulle bli svårt att skippa kolhydrater för de finns ju i princip allt jag äter, men jag är förvånad över hur lätt det har gått. Peppar, Peppar - jag är bara inne på andra veckan.... Jag trodde oxå att magen skulle krascha när fibrerna försvann, men jag har vetekli och linfrön på youghurten och hittills har det räckt. Det blir mer grönsaker och där finns ju fibrerna oxå. Än så länge tycker jag att det är en väldigt smarrig kosthållning eftersom fett ger smak och mättar. Rekommenderas! Kramar.