Hälsodagbok

Jag strävar ju hela tiden om att bli bättre, piggare, friskare och gärna starkare.
 
Det där med starkare kan jag självklart påverka, men jag är ju så in i helsike värdelös på att träna.
När jag blir trött, lägger jag av.
 
Nu har jag hittat ett sätt att lura mig själv i gång lite smått. 
7 minuters träning  på morgonen ( eller eftermiddag, kväll, men helst morgonen)
Jag som.är helt otränad blir trött på 7 minuter.
Jag känner att muskler jobbar.
Och jag får in 49 minuters träning i veckan.
 
Det är 49 mer än annars.
All tid något tänker jag.
 
Så får det bli några lite längre pass, fortfarande korta 16- 20 minuters tabata.
 
Men jag tränar.
Nu hoppas jag det här blir en vana.
 
Det är en balans, det får inte bli något som stressar mig.
Det ska stärka mig både i kropp och huvud.
 
Till min hjälp har jag inte köpt en träningsdagbok, jag kommer aldrig bli någon stor träningantusiast ,men för att hjälpa mig se ett mönster i mitt mående, peppa lite och är allmänt trevlig.
Nej, en Hälsodagbok på 12 veckor.
 
Den här jag beställt på skatteplanering.se
 
Jag älskar ju böcker , både att läsa i och att skriva i!
 
Vi får se hur det här går. Men jag planerar , checkar av hur det blev.
Det triggar att göra det jag tänkt.
Maten planeras och skriva in.
Och jag får reflektera dagligen vad som varit roligast, och vad jag är tacksam för.
Och lite annat.
 
Jag tror den är superbra för mig.
 
Vi käkade lite morot innan jag åkte och jobbade i dag.
 
Jag gnager av min, hon vill ha sin i bitar, för det får man hos mormor....
7 minuters träning - Hälsosam - Livskvalité - Måbra - Smartplanering - Träningen som blir av - Träningsmotståndare