Kaffemuggen

Jag är lite insnöad på muggar.
Form, färg, tjocklek på porslinet eller lergodset känslan...
 
Vi har nu i flera år haft Ikeas 5 kronors koppar ibalika färger.
De är rätt okej i formen.
Viktigt dock att dricka ur den svarta, mörklila, eller  i  ibland den gröna.
Den turkosa gillar jag inte.
Knäppt ,tja vissa har synpunkter på det här hemma.
 
Nu vill jag ha nya koppar.
Olika.
Man väljer själv. Toppen med olika då man kan dricka ur den igen om man vet vilken man har.
Vi brukar ställa våra koppar utskällda på diskbänken, för att dricka vatten i , eventuellt ta samma om vi dricker kvälls kaffe.
 
Nu hittade jag min första kopp i går.
Ica maxi, helt otippat .
Men super mysig! 
 
Lite förmiddags mellis före jobb.
 Lite knepigt att börja jobba 12.
När man Sover lite  längre och äter frukost först runt 9-9.30 kan man ju inte äta lunch före 12.
 
Här är lätt hänt att hoppa lunchen och köpa 3 dubbel nougat och trycka i sig en i en paus på jobbet, de andra två på vägen hem, super hungrig.
Sen slinker det ner lite av varje medan jag lagar middag.
 
Provat Herbalife måltidsbar att ta med och äta i en paus.
Funkar rätt bra.
T
Riktigt god, inte tusan motsvarar det en måltid, ( torftigt enligt mig) men okej när det är knöligt att få till lunch.
Eller när man är på språng.
 
 
Fika - Herbalife - Kaffe - Kaffemugg