Ingen rädder för vargen här, eller...

Varje gång Asta behöver gå ut på natten, släpper vi ut henne på gården.
Nu när det är så mörkt , så sveper jag av tomten med min super ficklampa först.
 
Ja, jag tittar efter lysande ögon.
 
Såklart är det varg jag är rädd för.
 
Inte för egen del, men för hennes skull.
 
Förra veckan tog vargen 3 får här på byn.
 
På byn ska dom inte vara. Faktiskt inte.
 
 
Min lilla prinsessa låg och tittade på mig när jag värderade sängkläder på förmiddagen.
Liksom bara väntade ut mig.
Vi skulle ju promenera sen.
 
I dag hade jag tid och energi att laga mat.
Det blev en köttgryta som fick puttra på spisen länge.
Fransyska, lök, morötter, trattkantareller, buljongtärningar, vatten,  rött matlagningsvin, lite kalvfond,  soya.
Sen redde jag av den med lite matlagningsgrädde och maizena.
Ris och sallad till
Super gott!
 
Maken kom hem 03.20 i natt.
Han dygnade, som ungdomarna säger.
Inte så bra, men sånt händer i alla fall inte ofta.
Och han blir aldrig trött när han sitter och kör.
 
Tyvärr så tyckte Asta att han sovit över när klockan var 05.20 och väckte honom.
Men vi sa att det var natt, och då fick hon och på dig ett par timmar till.
Gissa vem som sover på soffan ikväll ;)
 
Jag har lämnat tillbaka kroppskudden.
Och nej, jag ska inte beställa någon egen.
Var inte helt överens med den.
 
Nu är det en  tempurkudde i min säng på prov.
 
Jag hoppas den är bra.
Min nacke, axlar och  armar mår inte bra.
 
Dottern masserar mig på fredag kväll.
Och sen på söndag.
Hjälper det inte måste jag till min massör, som gör ultraljud .
Men jag tror nog lilltjejen kan göra skillnad.
 
Hon är i startgroparna för att starta enskild firma.
Massage, vaxning, ansiktsbehandling, spraytan,  färgning  av fransar och bryn.
Lashlift.
Manikyr och pedikyr.
 
Men hon har fastnat vid vad hon ska kalla företaget.
Jag kan inte heller komma på något bra, lite originellt,  som ändå beskriver vad hon har för slags företag.
Förslag ?
 
 
Doubledoodle - Hund - Massage - Middag - Middagsmat - Minbästavän - vargar