Sommar 8 grader och regn

Det är kallt här hos oss.
I går eftermiddag när vi fick ut och gick 8 grader.
Det är det ju för tusan på på vintern i bland.
Men för mig spelar det inte så stor roll.
Är inte sugen på att åka och bada.
Sitter helst inne, eller är ute och går.
Behöver inte vara så himla varmt för det.
Men helt klart trevligare då.
 
Igår var jag äntligen till en kurator.
Har väl egentligen haft behovet länge  men ute kommit mig för.
Som väntat sätt jag och bölade som en unge, men vägrar känna att det är pinsamt.
Bägaren rann liksom bara över.
Har ju ingen jag vill belasta med mina funderingar och mitt tjat.
Men mycket frustration över att jag inte blir bättre är det! Stress över jobbet, över mitt minne, över min oförmåga att prata med flera i ett sällskap utan att tappa bort mig totalt.
Hur jag pratar bakvänt och tappar tråden när jag blir trött.
Osv. Osv.
Han skulle be mig fylla i formulär för att skatta graden på min utmattning
 
Men han tyckte inte det behövdes, han kunde bedöma det på vårt samtal sa han.
Stor utmattning och han tycker inte att jag inte ska jobba alls.
Men jag känner sån stress över mina jobbarkompisar, över att inte bli bra fortare.
Medan han säger att det är lika bra att lägga undan det, du kan inte skynda på någonting alls.
Det tar den tid det tar.
Jag vet ju att han har rätt.
Men ändå.
Gråter lite till.
 
I kväll har jag faktiskt varit i väg med maken och ett par fina vänner och ätit på restaurang.
Mysigt.
 
Skratt och lagom mycket prat.
Lugnt på restaurangen.
Sen hem igen.
Trött, men glad.
 
Har inte gjort någonting annat än vilat och promenerat i dag, just för att orka följa med.
Asta och jag hittade de första blåbären på vår prommis idag.
Det blir inte mycket blåbär här i år, men åh så goda!
 
Har ni förresten lagt märke till hur mycket det blommar i år.
Så galet mycket av allt och allt på en gång!
Inte undra på att alla allergiker har det super Jobbigt 
Till och med jag som normalt inte är allergisk, har kliande ögon nu.
 
Lupiner, blåklockor, ängsklockor, prästkragar, rödklöver,midsommarblomster, rallarrosor,hundkex, smörblommor, natt och dag, kärringtand, och såna jag inte vet namnet på.
Vackert så det svider i ögonen, på mer än ett sätt.
 
 
Bli frisk - Den läkande naturen - Hjäntrött - Utbränd - Utmattad - Utmattningssyndrom