Shopping och jordgubbar

Jag är ingen som älskar att gå och prova kläder.
Verkligen inte.
Ännu mindre förut när storlekarna vandrade upp till 44 och 46.
 
Numera har jag 36-38, men gillar i alla fall inte att prova kläder o provrum.
Att springa på stan tar också väldigt mycket energi.
 
Så tack och lov för att man kan handla på nätet.
För handla behöver jag.
Jag har nästan inga kläder alls.
 
Så lite oglamorösa baskläder är direkt nödvändigt.
 
 
 Beställde förra veckan och hämtade paketet i går.
Jeansen sätt som en smäck.
Var tvungen att skicka en snap åt lilltjen och fråga om dom verkligen skulle sitta så, och fick skitsnygg 👍 tillbaka. Storlek small
 
Resten var för litet.
Och thishorna var i stl medium.
Sneda storlekar.
Behöver smäll på jeansen, large på t-shirts och medium på jackan.
Ja, ja.
Var in och lämnade tillbaka i butiken idag.
Och hem och gjorde en ny beställning.
 
Det kommer att behövas en kjol, några linnen och kanske en klänning också.
Allt jag köpte i somras är för stort.
 
Kärt bekymmer kanske, men taskig ekonomisk situation att vara sjukskriven, och att behöva byta en hel garderob.
 
Ja, ja, tar det i etapper.
 
Och i veckan börjar jag ju jobba 25 %!!
 
Köpte jordgubbar på Ica maxi idag.
500 g 20 kr.
 
Otroligt gott tillsammans med skyr vanilj!
 
 
Självklart skulle det ha varit ännu godare med vispgrädde. 
Men kvarg mättar bättre.
 
Nu förberedning av mat och en prommis med Asta. 
 
Basickläder - Cubus - Jordgubbar - Mellanmål - Nätshopping - Shopping - Skyr