KSM 66

Sitter vid köksbordet, och kan inte annat.
Jodå, jag kan, men vill inte. 
Det gör ont och jag väder i operatipnsåret på höger sida så fort jag rör mig.
Skönast att sitta alltså.
Men jag har farit runt här och röjt på diskbänken, gjort rent underläget vid Astas matplats.
Mätt stolarna på altanen  och beställt nya dynor.
Upptäckte ju i helgen när vi hade kalas för storkillen
att jag visst hade slängt dynorna i höstas för dom var så dåliga.
 
Ja ja, bara hoppas att se passar.
 
Sitter och bläddrar i en tidning och snubblar över reklam för KSM 66.
 
Det var just " ökar kroppens  motståndskraftmot stress" som fångade mitt intresse.
Det vore ju toppen om det funkade!
Någon som vet ?
 
 
Jag är ju stresskänslig.
Har haft utslag i nacken och varit till hälsocentralen,  och fick höra att det är stressutslag och att jag ska tänka på återhämtning.
Jo, tjena.
Nu kommer utslagen i armvecket också. 
På 6 juni var det hysteriskt på jobbet.
Massor med folk.
Gatubilden som kom.
Slut på gurka, jordgubbar mm i grönsakskylen.
2 pallar grönsaker.
Det som behövdes först längst underst.
Kunderna frågade mig och stog och väntade, tjejen i kassan ropade om varor som inte gick i  i kassan , priser som var fel osv. Kö genom halva affären.
Fräste nog något till henne om att improvisera lite.
Skäms.
Så gör man inte som chef.
Och utslagen i armvecket blossade upp i all sin prakt
 
Nu är jag sjukskriven torsdag till söndag
Och så börjar jag min semester på måndag.
Stressad som tusan över min kollega som får jobba häcken av sig för att jag är borta.
På sin lediga helg.
Skulle gärna jobba i morgon, men vet ärligt talat inte om jag klarar det.
Om jag ska följa råden jag fick från sjukhuset och göra vad jag kan, men vila om jag har smärta så...
Det oroar mig inte så mycket med smärtan som det ena såret som fortfarande blöder mycket.
Vila  kan behövas.
Tilläggas kan att 7 timmar på jobbet är 10.000 stek för mig.
Så även om det gäller bara 3 timmar i morgon för att underlätta för henne så blir det mycket gå.
 
Vi går se.
Jag kan jobba en dag åt henne i slutet av nästa vecka så hon får ledigt då i stället.
Hon behöver ju också återhämtning.
 
Jag kanske ska köpa KSM 66 åt hela personalstyrkan 😂
 
Hälsa - KSM 66 - Stressutslag