Snösvängen

Ja, ni är vintern här.
Först snöar det, och snöar.
Sen töar det och blir bara slask.
 
I natt gick maken upp 02.00 för att ploga.
Kom hem vid 17.00 i eftermiddags.
 
Och åkte igen runt 21.00.
Hann han sova något? Nepp.
 
Nu börjar det.
Snösvängen.
 
Jag hoppas det är gärdigsnöat för ett par dagar sen, så han får sova lite,  nog för att han inte alls behöver så mycket sömn som jag men... några timmar per dygn är ändå ganska nyttigt.
 
Jag har haft politikerbesök på butiken idag.
Kommunen har en så kallad företagsvecka, då politiker och tjänstemän besöker företagare i kommunen och frågar lite om vad vi tycker om företagsklimatet och vad vi vill ändra på, och vad vi tycker om näringslivs enheten.
 
Jag är nöjd.
Tycker vi har väldigt duktiga personer på posterna.
 
Jobbade sen några timmar för att sen åka iväg och följa med Lill tjejen till läkaren.
Hennes onda mage måste utredas.
Det lutar åt IBS, men jag nöjer mig inte med det, nu måste de kolla upp så det inte är något annat, om inte det, då köper jag att det är IBS, inte förr.
 
Sen var förståss 2 tåg inställda( snö, modd) 
Så vi hade gott om tid.
Vi gick och fikade och sen och kollade lite i den lokala klädbutiken.
Jag hittade äntligen den mjuka, sköna, lättanvända klänning jag letat efter.
 
Mörkgrön lepardmönstard.
Gillar det!
 
Så är den här dagen också slut.
Sista sysslan för i kväll.
Tandborstning på Asta. 
Hon gillar det inget vidare, men visst, det hjälper ju inte att protestera, så hon kommer när jag säger att det är dags.
Och tandkrämen är supergod .
Arbete - Butikschef - Kläder - Klänning - Liten butik - Snörjning - Tonårsmamma - tonåringar