Vilken underbar dag !

Idag har jag haft en sån härlig dag.
En sån där som kostar energi, men ger tillbaka mycket mer.
En biltur med mamma som följde med som backup ifall jag skulle bli trött.
Hon hade kunnat köra om det behövdes och så hade jag någon att prata med.
Sen körde jag henne till en gammal väninna.
Och jag fortsatte hem till hennes dotter, min bästa vän sedan barndomen.
Vi har inte setts på många år.
Vi kunde inte komma fram riktigt till hur många.
 
Jag blev bjuden på värdens godaste kyckling lasagne!
Underbar t god, med en härlig sallad, och massa prat till.
 
Visst är det märkligt,  vi har inte setts på många år, och då är det nog fler än 10 i alla fall.
Och ändå, pratar vi på som om det var förra veckan vi sågs, i munnen på varandra.
Sen gick vi tvärs över gården till hennes hår salong.
 
Och där utförde hon underverk med mitt hopplösa hår.
 
 
Medan färgen sätt i, så fikade vi.
Alltså, hon hade gjort semlor !
Å så  biskvier.så otroligt gott.
Hon visste att jag älskar semlor.
Saffrans semlor, helt  perfekta !
 
När jag kom hem ,stog maten på bordet.
Härligt.
Nu ska jag sova, har tagit sömntabletter så jag får sova, jag  orkar inte med så många sömnlösa nätter på rad.
 
Godnatt !
 
Barndomsvän - Fika - Frisör - Sömn - Sömntabletter - vänner