När livet kommer i mellan

Den här veckan har jag längtat efter hela semestern då maken och jag bara hade 2 veckor tillsammans,som sammanföll med att ta in hö och hjälpa en vän som var sjuk  viket gjorde att maken hade fullt uppknappt var . Sen kom min stressiga andra halva av juli , och  så augusti. 
Och nu är vi äntligen här.
I går åkte jag och äldsta dottern till Lund.
Hon ska börja plugga här och jag ville inte att hon skulle köra 70 mil själv.
I natt har vi bott på hotell, och nu ska vi flytta i åt henne  lämna bilen och jag ska vidare med tåg till Skavsta.
I natt hotell för och tidigt, tidigt i morgon ska maken och jag till Malta en vecka på välbehövd semester.
 
I går var maken tvungen att söka vård, så ont i ett ben.
Han har fått en propp,  och får inte flyga.
Allt ställs på ända.
Avboka, kontakta resebyrå, flygbolag och flytta åt dottern.
Försöka ta mig hem i stället.
Ingen semester. 
Sjukhus och provtagningar väntar maken.
 
Kommer jag hem så kommer jag till Gävle 01.30.
Känns sådär,utan bil.
Stannar jag så kommer jag inte hem förrän i morgon eftermiddag.
Känns sådär.
Vill ju hem !
 
För övrigt är Scanic star i Luleå ett fantastiskt trevligt hotell .
 
Försöker njuta lite också.
 
Drömsemester - Malta - Plötsligt sjuk - Propp i benet