Kulturnatta i Uppsala

Jaaa, det hade jag missat.
 
Men det var super mycket folk ute på stan, musik överallt och en magiskt varm dag och kväll.
 
Riktigt trevligt.
 
Vi bodde ( som vanligt när vi är i Uppsala) på Clarion hotell Gillet.
 
Där var det vernissage också nere i lobbyn.
Mysigt.
 
Vi ställde bilen på hotellets parkering och promenerade till makens systermed familj som flyttat till ett super centralt radhus.
Lagom prommus för makens ben tror jag.
Vila och fika lite där, sen promenad tillbaka och han gick upp på rummet och fikade och jag gick på stan och tittade i affärer och lyssnade på musik.
Mysigt.
 
Sen tillbaka till hotellet, duscha och byta om.
Och gå och käka.
Vi gjorde det enkelt och gick till Texas Longhorn.
Det ligger i nästa hus bara.
Beställde bugg med pommes medium rare.
Men... riktigt rött till och med ute i kanterna. Jag hade svårt att få i mig.
Pommesen var rätt trist den med.
Så nja, ingen vidare middag.
Det blev häng på hotellrummet och tidig kväll.
Sov 10 timmar i natt.
Så skönt.
Sen den ljuvliga hotellfrukosten.
 
Det fanns hur många sorters bröd som helst, nybakat och gott.
Men min vana trogen kollar jag utbudet av glutenfritt.
Dottern med pojkvän äter glutenfritt. 
Men oj vad dåligt!! Riskakor och så några skivor av en sorts mjukt bröd.
Det var allt.
När det finns så mycket till oss andra.
Bedrövligt.
Både Det  mörka och ett ljust att rosta, samt några portonsbröd borde väl ha funnits.
Och några sorters hårt bröd.
Hur svårt kan det vara?
 
 
 
Maken ville inte hänga ned ut på stan efter frukost så jag gick ut själv.
Hade gärna gått och fikat.
Men inte själv.
Letade på ett Coop och köpte godis i stället. 
En lite påse vanligt godis till honom  och en lite mindre påse tweek godis till mig.
 
Hade ju sett fram emot att smaka de nya, i alla fall för mig, med choklad /skumbanan .
 
De fanns, men stenhårda så det gick  inte att äta. Tog 2 och kastade resten.
Men jag hade mycket av de sega och dom var så goda.
 
Sen till Gävle och såg sista delen av sonens innebandymatch.
Och middag hos  svärmor och svärfar.
Hon vet att jag viktväkrar och undviker socker.
Köttgryta med två förpackningar vispgrädde i och äppelpaj med knäckigt täcke med Kickis och massor av smör och socker.
Gott visst.
Men när hon frågar lite sådär som om jag bara töntar mig,om det är för mycket socker för mig, kan jag inte tacka nej...
Skit!
 
Hotell clarion Gillet - Sockerfri - Uppsala - Viktväktarna - glutenfri - semester