Återhämtning

Det är så viktigt. 
Man kan köra på i hundra, bara man återhämtar sig i bland.
Tillåter sig att göra något man mår bra av, vila, må bra.
För mig är det jätteviktigt sedan jag hade min utmattningsdeppression.
Att ta en ledig  lördag och sova tills jag vaknar av mig själv.
Äta frukost i lugn och ro.
Ta en långpromenad med hunden när det inte finns någon tid att passa.
 
Äta lunch och skratta och ha trevligt hemma vid köksbordet med maken och storkillen.
"Poa på" lite hemma. Greja lite här och lite där.
Ta hand om lite tvätt.
Lyssna på en ljudbok.
 
Ja det är återhämtning för mig.
 
En annan sak är måndagskvällarna på viktväktarna. 
Det är min tid.
Något jag gör för mig själv, för min skull.
Och allt där hemma får vara , till en  annan dag.
Och när jag kommer hem blir det en annsn slags middag. Mackor och kaffe. I tv soffan
 
Sååå mysigt. 
 
För hälsan , att unna sig att må bra.
Det är det bästa man kan investera i.
 
 
 
Lediglördag - Måbra - Viktväktare - återhämtning