Synden straffar sig själv

 
 I fredags bjöd vi våra kunder på kaffe med hembakad kaka med äpple och kardemumma. 
Min mamma bakade flera långpannor.
Ljuvliga kakor.
Jag kunde bara inte låta bli att smaka...
 
Så bestämde jag mig för att jag skulle äta riktigt godis.
Dottern köpte mina favoriter. 
Hallonlakritz skallar, kola snurror, geischa, jordnötsrutor, skumsvampar, och så en 200g schweichernöt.
Kunde jag vara måttfull? 
Nepp.
Toppade med fika på kvällen också.  Bulle och sockerkaka.
 
Lördags hade jag sjukt ont i magen  mest hela dagen.
Huvudvärk och illamående hela fm.
Ja, Synden straffar sig själv.
Rätt åt mig.
Först inte äta socker alls med undantag för 1 bulle vid 3 olika tillfällen fördelat på 3 månader.
Sen allt detta.
Nej, det går inte.
Så, nu har jag provat.
Och tagit lärdom.
Jag kan inte äta lite av sockergodis.
Omöjligt.
Jag får galet sockersug.
 
Att fika en bulle på konditori blir också en utmaning.
Men då är det noga planerat, flera dagar i förväg.
Och stannar vid 1 bulle.
Några jobbiga dagar efter, men det är jag beredd att parera.
Så det funkar, om det blir någon enstaka gång i bland.
 
I morgon måndag åker jag på ww möte igen.
Måste.
 
Då får jag ny energi, pepp och skratt.
Det här är att vara i mål, urjobbig balansgång.
Men då har jag viktväktarmötena till hjälp.
Jag ska fixa att stanna här.
Jag mår ju så bra i min målvikt.
 
Hälsa - Jämnvikt - Måbra - Sockerberonde