Mysdag

Idag har jag varit i Gävle och haft en riktig mysdag med dottern . Lilltjen som är 17 och rätt vuxen vid det här laget.
Det som inte dödar ,härdar. Är det inte så man säger enligt gammalt ordspråk?
 
Min sötnos har haft det riktigt tufft, först var ju jag sjuk, vilket drabbade de 2 yngsta allra mest.
Sen blev hon svårt sjuk i anorexia.
Det var ett par riktigt tuffa år.
Men det fick både henne och tvillingbrorsan att  lära dig mycket, kan man säga så?
Eller att växa upp , utvecklas mycket kanske är en rättare förklaring.
Och dottern och jag som bråkade och kämpade tillsammans dygnet runt, har kommit varandra mycket nära.
Så det är inget Vi hade önskat att behöva gå igenom.
Det var medmänskligt jobbigt.
Men nu när vi har kommit igenom det, så får vi trots allt vara glada för den erfarenhet det gett oss.
 
Nåja.
Idag har vi bara haft det mysigt.
Fika på legendariska konditori Lido.
Underbart!
 
Min kardemummabulle var överjordiskt god !
Jag njöt av varje lilla smula.
 
Och dottern tyckte detsamma om sin blåbär/kanelbulle.
Besöken på Lido är vår guldkant på tillvaron. 
Vi älskar att fika .
Åt skogen ned sockerfritt idag.
Jag får ta tag idet där i morgon igen.
 
Lite affärer och lite övningskörning.
Å så lunch på Java. 
Foccatia med kycklingochfetaost tog jag.
Med vitlöksdressing.
Min favorit om jag inte tar räksalladen som också är väldigt bra där.
 Det var18 grader varmt och regnade löv i vinden i Gävle idag.
Då vackert !
 
Kunde inte gå förbi trottoaren mitt emot dotterns port utan att ta ett foto på marken där vi gick.
Vilken färgprakt !!
Anorexia - Gofika - Njuta - Psykisk ohälsa