Min stund.

Måndag, det är märkligt, men i mitt liv idag har det ingen som helst ångest över måndagar.
Så här det inte alltid sett ut.
Men utsikten över en ny oskriven vecka  betyder numera nya möjligheter.
Och varannan vecka jobbar jag 7.30-14.00 Och då ser jag numera till att  sluta då, eller  i alla fall senast 14.30.
Då åker jag hem.
Byter om, fikar om jag kommer hem i tid, annars hugger jag en barbells eller en banan. 
 
Sätter mig bilen och åker in till Gävle.
Uträttar lite ärenden.
Och åker sen till ett viktväktarmöte.
Väger mig , köper fika och sitter kvar och lyssnar på en härlig motiverande och energigivande lektion.
Min egoistiska måndag eftermiddag/ kväll.
Det jag unnar mig för min hälsas skull.
Jag älskar mina måndagseftermiddagar
 
Idag var jag tvungen att köpa nya svarta byxor.
Jag ska ju på begravning på fredag.
 
Jag köpte nya snygga vida byxor inför resan till Malta som inte blev av.
De och ett par snygga ärmlösa blusar , det skulle ju göra att jag hade snygga kläder  under hösten.
Nu är dom alldeles för stora.
 
Lika byxor, men en torlekl mindre är inhandlade.
 
Joo, visst blir det dyrt att köpa nya kläder allt eftersom jag ändrar storlek.
Men inte så mycket jag köpt.
Är ju trots allt oftare klädd i jobbarkläder eller mys kläderna som åker på när jag kommer hem.
Men byxor  speciellt snyggbyxor, sitter verkligen inte ett dugg bättre för stora än för små.
 
Och det var lika när jag ökade i vikt, var tvungen att köpa nytt i större storlekar då ..
 
Och det här känns bättre .
 
Sen har jag hämtat ut ett paket.
Här ju ett par boots med lite klack, snygga, men lite vida i skaftet för att ha till kjol.
Och, hård sula som låter sååå super illa mot golv, asfalt och trottoarer...
 
De här var ju snygga.
Tystare sula.
Mocca,  inget konstgjort utan skinn.
Vilket betyder att de kommer bli mjuka och sköna, men mocca , tunna, vinter, blött.
Ingen vidare kombo.
Även om de ju mest blir använda inomhus.
 
Tål att tänkas på.
 
Drömmer ju om en snygg kjol.
Men hittar inte den jag en gång så i cotton&Steel 's skyltfönster.
Då fanns det inte i min värd att jag skulle köpa en kjol.
Men det gör det nu.
 
Det är ju rätt mycket roligare med kläder nu.
 
 
 
 
 
 
 
Alla är olika - Kläder - Måbra - Vardagsnjutning - Viktväktarmöte - Viktväktarna