Min middag

Jobb idag igen. De där 2 lediga dagarna bara försvann.
Eftersom jag var ledig fredag  lördag, hade jag beställningarna kvar till idag.
Det blev 2.5 timme extra.
Domslut när jag kom hem.
Började ju 1,5 timme tidigare också.
Så gårdagens semester ,har jag nästan jobbat in i dag .
 
Jag är så galet trött och lätt deppig nu.
Borde nog ringa läkare  glömmer, glömmer ,glömmer.
Kan inte koncentrera mig,
Och blir lite rädd för mig själv.
Är förmodligen stressen  och det behövs inte så mycket numera för att det ska bli för mycket.
Men.
Tänk om det är alzheimer. 
Vi har det i släkten.
Farfar och en faster.
 
Men förnuftet säger att det är utmattningsdeppressionen som pockar på och är på väg.
Jag måste bromsa.
 
När jag fått ett par koppar kaffe och en macka, tog jag tag i matlagningen.
Min middag
 
 
Kycklingfilé med vitkålsgratäng och sallad.
Super gott!
Provat förr och tyckt den varit sådär,  nu tog jag 1 dl extra matlagningsgrädde och mera vitlök.
Mums!
6 sp flex för er som undrar.
Det blev en middag för 8  eftersom jag tog en polar knäcke och Bregott också.
 
Till maken och sonen som kommer hem senare i kväll har jag kokat ris och gjort kyckling i smarrig sås.
 
 
Kanske maken törs smaka vitkålsgratängen.
 
Sonen gör det absolut inte.
Men när jag var iden åldern var inte vitkål något som föll mig i smaken heller.
Vissa saker tror jag man lär sig tycka om.
Stekt strimlad vitkål med lite salt, sååå gott !
 
Dagensmiddag - Guldmedlem - Hälsa - Psykisk ohälsa - Viktminskning - Viktväktare