Kontrakt, kundvagnar och fredagsmys

Hej och hå, idag hade jag kunnat vaknat på ett fint hotell och ätit hotellfrukost, om jag hade haft hög inkomst och haft råd med dyra tågresor.
Nu hade jag inte det, utan vaknade i min egen säng och tog en prommis med hunden på morgonen
 
Sen hem till dagens nästa måltid.
Frukosten .
 
Verkligen ingen dålig start det heller !
 
Sen var det i väg till storkillen som skulle skriva kontrakt på nya lägenheten.
Vi fick låna nyckeln och mäta lite, och visa mormor och morfar som var nyfikna.
Det blir väl dom som hjälper oss med flytten, så det är bra att de är engagerade från början.
 
 
 
Det är en knasig planlösning.
Men så charmig.
Älskar färgerna, eller snarare bristen på färger.
 
 
Men mitt golv
 Och mina väggar
 
Det är en hel del grått och vitt här med 😁
 
Efter det lämnade jag min bil på storkillen parkering och åkte med mamma och pappa i deras bil och lånad släpvagn med kåpa. 
Vi drog till Valbo och köpte ett gäng begagnade kundvagnar.
Bättre än de vi har på min affär. 
Det gäller att hitta lösningar som man har råd med, när man har en liten butik med lite för dålig ekonomi för att förnya allt.
Jag skulle vilja göra massor!
Men en sak i taget. 
 
Skönt att vara hemma igen.
Nu blir det en lugn fredagkväll med hemgjord pizza ( på pizza kit) såå gott.
 
Sen blir det fredagsmys.
Och en hund promenad .
 
Trevlig helg !
Hund - Kaffe - Liten butik - frukost - kundvagnar - labradoodle - nylägenhet