Hysterisk vecka

Söndag och kort arbetsdag.
Skönt.
Hann ju promenad med Asta på morgonen och så en snabbstädning med dammsugning, badrum och så golvtorkning kök, håll och badrum.
Resten får duga tills nästa helg då jag är ledig.
På det sättet hann jag med en eftermiddagspromenad på 35 minuter innan det blev helt mörkt och laga middag.
 Ugnsbakad färsk lax, pressad potatis, romsås, sallad och en knäcke macka.
Mums!
 
I veckan har det varit arbetsdagar på 10-14 timmar
Inventering en kväll och sen  tidig morgon för att hinna klart.
Och så massa smörgåstårtor och räkbakelser.
Ibland drar jag i gång lite för mycket.
Tror jag ska hinna med allt själv, men så blir det bara för mycket.
Tanken var att jag efter stängning i torsdags skulle lägga i hop ca 40 räkbakelser innan jag gick hem.
Insåg där  någonstans min begränsning och frågade bästa vikarietjejen om hon kunde komma och ta det i stället och på morgonen, begär ju inte att hon ska jobba kväll  det var ju bara för att jag inte skulle hinna tidigare som jag skulle gjort det på kvällen.
Tur det, fick ju beställning på 3 smörgåstårtor också .
Sen skulle ju allt garneras på fredag morgon. Jag började 6.30.
Japp , jag vill att det händer saker i butiken, vi bjöd på fika, hade en massa klippvaror och en tävling.
 
Men det kräver lite extra timmars jobb  också.
Att ha det samma vecka som inventeringen var väl inte helt genomtänkt.Men mina fantastiska jobbarkompisar ställer upp när jag ställer till det !
Men nu är det gjort.
 
När minnet börjar svikta och tröttheten blir påtaglig, ja då är det dags att försöka sänka kraven lite.
Därför fick det bli en fuskstädning.
För att hinna promenera i tid innan beckmörkret.
Sånt är viktigt för min hälsa.
 
Jobbar 7 dagar i rad nu, har ledig dag på onsdag  men då ska jag iväg på en lokal Tempo träff med information.
Blir full dag.
Sen är jag ledig dag på fredag igen.
Då ska jag på begravning.
Det var sista dagen att anmäla idag.
Maken och hans föräldrar anmälde sig för säkert 1.5 vecka sedan  men jag har inte kunnat bestämma mig.
Det är ju så jobbigt !
Men det är en man som varit vår granne på sommarhalvåret sedan vi flyttade hit.
De har sommarstuga mittemotvårt hus.
Har såklart inte varit där jämt  men oftare se senaste åren.
Pensionär men vara 74 år och efter bara några veckors sjukdom, så var det över.
Saknad.
 
 
På lördag kommer den äntligen.
Den efterlängtade sovmorgonen.
Jösses vad jag tycker illa om tidiga mornar.
Visst, bara jag kommer upp och ut ellerinni duschen  är det ju skönt att vara uppe i tid.
Men när klockan ringer...urk !
 
 
 
Chef. - Gofika - Trötthet