Fryser

7 grader varmt ute.
22 grader inne.
Men jag fryser ändå om fötterna.
Jämt.
Och händerna, men det är okej med en kopp the i händerna 
 
Allt som oftast får numera kvällskaffet vara och jag dricker the i stället.
 
Jag har ju alltid älskat choklad,och så här års drömmer jag ju om en choklad kalender. 
En sån..
 
Eller kanske en sån med mörk choklad.
Linth. Mmmmm
Men det vore ju rena vansinnet.
En chokladbit räcker för att kicka igång socker suget.
Inget jag vill utsätta mig för.
Jag har lärt mig hantera det om det bara blir en dag då och då.
En gång i veckan eller helst mer sällan.
Då går det bra.
Lite kämpigt, men om jag är beredd och väl förberedd så kan jag hantera det
 
Men dagligen. Nej.
Och 
Men kanske en the kalender i stället.
 
En ny sort varje kväll.
Lite mysigt.
Eller, ag går nog in på Khals i Gävle i stället och köper några sorter goda i lösvikt istället.
Några jag vet att jag gillar.
Jag tycker det är en super mysig liten affär.
 
Men jag längtar efter julen i år.
Jag brukar inte göra det.
Inte för att jag kommer baka en massa  och inte blir det mycket pynt heller, jag ska inte ha en massa måsten.
Det är fullt upp ändå.
Men stämningen.
Amaryllisar, alla ljus och underbara dofter.
Tid med familjen för mys.
 
Hur som helst.
Jag har fått perfekta nattsockor. Varma sköna  som är superlätt att sparka av  sig om det behövs.
 
 
Och så har jag ju min lilla varma kompis också
 
Godnatt!
Advent - Chokladkalender - Jul - Linth - Raggsockor - Sockerfri